فضای سبز حاشیه آزادراهها؛ گامی برای مهار ریزگردها و حفاظت از بدنه جاده در البرز
به گزارش پایگاه خبری عدل البرز، و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ادارهکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در مراسمی که روز دوشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۵ برگزار شد، بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای احیای منابع طبیعی تاکید شد.
اصغر بیات،مدیرکل منابعطبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اهمیت راهبردی ایجاد فضای سبز در حاشیه مسیرهای مواصلاتی اظهار کرد: احداث فضای سبز علاوه بر تلطیف هوا و ایجاد چشمانداز بصری برای مسافران، نقشی کلیدی در حفاظت از بدنه جاده در برابر فرسایش بادی و حرکت ماسههای روان ایفا میکند.
وی با یادآوری وضعیت اقلیمی محدوده آزادراه در استان البرز و ماهیت بیابانی بخشهایی از آن، افزود: کاشت گونههای بومی و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه در این طرح، گامی مؤثر در راستای تثبیت کانونهای ریزگرد، حفظ منابع آب و خاک و افزایش ضریب ایمنی مسیر خواهد بود.

مدیرکل منابعطبیعی و آبخیزداری استان البرز ضمن تاکید بر ضرورت تداوم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، خاطرنشان کرد: ادارهکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آمادگی کامل دارد تا با تمامی دستگاههای اجرایی و بخشهای خصوصی در جهت توسعه پوشش گیاهی و گسترش فضای سبز استان همکاریهای لازم را به عمل آورد.
اجرای این تفاهمنامه بهعنوان بخشی از رویکردهای کلان مدیریت منابع طبیعی، گامی در جهت تعادل اکولوژیک و صیانت از منابعطبیعی در مسیرهای پرتردد کشور محسوب میشود.






















