• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

هشدار آژانس امنیت سایبری بریتانیا درباره ظهور هوش مصنوعی

  • کد خبر : 12577
  • 28 آبان 1402 - 8:19
هشدار آژانس امنیت سایبری بریتانیا درباره ظهور هوش مصنوعی
در زمینه هوش مصنوعی، مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC) هشدار داده که انتخابات عمومی بعدی در انگلستان، که قرار است در سال آینده برگزار شود، اولین انتخاباتی خواهد بود که در پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از  independent ، آژانس امنیت سایبری بریتانیا اعلام کرده که ظهور هوش مصنوعی (AI) و همچنین گروه‌های تهاجمی همسو با دولت، تهدیدی مهم برای زیرساخت‌های حیاتی محسوب می شوند.

مرکز امنیت سایبری ملی (NCSC) در بررسی سالانه خود، چالش‌های ژئوپلیتیکی در حال انجام و هوش مصنوعی را تهدیدی برای انتخابات بریتانیا اعلام کرده است. این مرکز در سال گذشته شاهد ظهور نوع جدیدی از دشمن سایبری یعنی عواملی که با دولت همسو هستند و انگیزه ایدئولوژیک بجای انگیزه مالی دارند، بوده است.

این آژانس( NCSC ) چین و روسیه را به عنوان تهدیدهای پایدار و مهم برای امنیت سایبری بریتانیا معرفی کرده و خاطرنشان می کند که بسیاری از گروه‌های سایبری جدید که این مرکز شناسایی کرده، با اقدامات سایبری روسیه در حوزه اوکراین همدردی کرده و احتمالاً حمایتی نسبت به این حملات نشان داده‌اند.

در زمینه هوش مصنوعی، مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC) هشدار داده که انتخابات عمومی بعدی در انگلستان، که قرار است در سال آینده برگزار شود، اولین انتخاباتی خواهد بود که در پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه هوش مصنوعی برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد که این پیشرفت‌ها قادر خواهند بود که چالش‌های موجود را ممکن و تقویت کنند.

آژانس امنیت سایبری معتقد می باشد که مدل‌های زبان بزرگ (LLM)، برنامه‌های فناوری مانند ChatGPT که بر روی آنها ساخته شده‌اند، تقریباً به طور قطع برای تولید محتوای جعلی به عنوان بخشی از کمپین‌های اطلاعات نادرست جهت ایجاد اختلال در روند دموکراتیک استفاده می‌شوند.

در اولین اجلاس ایمنی هوش مصنوعی که در اوایل ماه جاری در بریتانیا برگزار شد، چهره‌های صنعت و رهبران جهان در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای کمک به مجرمان سایبری در انجام حملات سایبری پیچیده‌تر هشدار دادند.

سال گذشته، تحول قابل توجهی در تهدید سایبری برای بریتانیا به دلیل در دسترس بودن فناوری و قابلیت فناوری های نوظهور بوجود آمد.

مرکز ملی امنیت سایبری از دولت، بخش عمومی و خصوصی، شهروندان و سازمان‌هایی با هر اندازه در سراسر بریتانیا جهت افزایش آگاهی در مورد تهدیدات سایبری و بهبود انعطاف‌پذیری جمعی حمایت می کند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=12577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.