• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

متحول سازی امنیت سایبری رایانه‌های کوانتومی

  • کد خبر : 21574
  • 20 اسفند 1402 - 8:52
متحول سازی امنیت سایبری رایانه‌های کوانتومی
تیمی از محققان دانشگاه تگزاس رویکردی را برای ارائه یک لایه حفاظتی بیشتر به رایانه‌های کوانتومی با راه‌حلی که آن را تزریق نویز کوانتومی برای دفاع متخاصم (QNAD) می‌نامند، توسعه دادند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از   Techxplore، رایانه‌های کوانتومی می‌توانند مسائل پیچیده را به‌طور تصاعدی سریع‌تر از رایانه‌های کلاسیک حل کنند، به همین خاطر به عنوان آینده محاسبات مورد استقبال قرار خواهند گرفت. اما، آنها همچنان در برابر حملات آسیب پذیر هستند و باید به درستی از آنها محافظت شود.

تیمی از محققان دانشگاه تگزاس رویکردی را برای ارائه یک لایه حفاظتی بیشتر به رایانه‌های کوانتومی با راه‌حلی که آن را تزریق نویز کوانتومی برای دفاع متخاصم (QNAD) می‌نامند، توسعه دادند.

این روش از تأثیر حملاتی که برای مختل کردن قابلیت استنتاج هوش مصنوعی (توانایی این هوش برای تصمیم‌گیری یا حل وظایف) طراحی شده‌اند، جلوگیری می‌کند. این حملات می‌توانند عواقب جدی مانند عدم تشخیص یک علامت توقف توسط یک خودروی هوش مصنوعی یا اشتباه تشخیص آن به عنوان یک علامت سرعت را به همراه داشته باشند.

یکی از چالش‌های رایانه‌های کوانتومی، حساسیت آن‌ها به تداخل (یا «نویز») به دلیل عواملی مانند نوسانات دما، میدان‌های مغناطیسی یا نقص در قطعات سخت‌افزاری می باشد. آنها همچنین مستعد برهمکنش های ناخواسته بین  بیت کوانتومی ها به نام “crosstalk” هستند. هر دو نویز و تداخل می توانند منجر به خطاهای محاسباتی شوند. این رویکرد برای تکمیل تکنیک‌های دیگر جهت محافظت از امنیت کامپیوتر کوانتومی طراحی شده است و به کمربند ایمنی در خودرو تشبیه می‌شود: «در صورت تصادف، اگر کمربند ایمنی را نبندیم، تاثیر تصادف بسیار بیشتر می باشد. از طرفی اگر کمربند ایمنی را ببندیم، حتی اگر تصادفی رخ دهد، تاثیر تصادف کمتر می شود. چارچوب QNAD شبیه به کمربند ایمنی عمل می‌کند و تاثیر حملات دشمنانه را که نمایاگر حادثه می باشد، برای مدل QNN (شبکه‌های عصبی کوانتومی) کاهش می‌دهد

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=21574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.