• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
6

کلاهبرداری با ترفند «ویدیو را لایک کنید و کسب درآمد کنید»!

  • کد خبر : 994
  • 19 اردیبهشت 1402 - 11:07
کلاهبرداری با ترفند «ویدیو را لایک کنید و کسب درآمد کنید»!
یک نوع کلاهبرداری جدید و پرطرفداری در واتساپ دست به دست می شود. کلاهبرداری « ویدیو را لایک کنید و کسب درآمد کنید» به مردم این امکان را می‌دهد که با لایک کردن ویدیوهای YouTube و به اشتراک گذاری در کانال‌ها، به سرعت درآمد کسب کنند.

به گزارش عدل البرز به نقل از indiatoday، پیغامی در واتساپ با شماره‌هایی شبیه به  ۵۰۳۷۸۸۶۵۵۲۴+ یا ۱۲۲۶۸۷۰۵۳۰۹ +دریافت می شود. فرد پیام دهنده خود را کارمند بخش منابع انسانی معرفی می کند. در این پیام آمده که با گذراندن ۳ تا ۵ دقیقه وقت بصورت آنلاین و بدون پرداخت هیچ هزینه ای به عنوان حق عضویت، می توانید درآمد قابل توجهی در روز کسب کنید.

از گیرنده پیام خواسته می شود که ویدیوها را لایک کند و در یک کانال عضو شود و یک اسکرین شات از کار انجام شده در واتس اپ بفرستد.

چه کسی دوست ندارد از این فرصت استفاده کند؟ اما یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید: هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد.

کلاهبرداری جدیدی در بازار وجود دارد: «با لایک کردن ویدیوهای YouTube فوراً درآمد کسب کنید.»

ساختن ویدئو برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب، فیس بوک و سایرین به منبع درآمد اصلی بسیاری از استارتاپ های دیجیتال و حتی افراد تبدیل شده است. مجموعه ای از شماره های ناشناس پیام های انبوه را برای افرادی ارسال می کنند که به آنها پول قابل توجهی ارائه می دهند.

این پیام‌های تصادفی نه تنها به افراد عادی، بلکه به مقامات و مدیران برجسته در دولت هم ارسال شده است. دکتر آلوک کومار شریواستاوا، مدیر کل آزمایشگاه ملی، هم یکی از قربانیان این کلاهبرداری می باشد. شریواستاوا می‌گوید که او نه تنها پیامی را در واتساپ دریافت کرده است که با لایک کردن ویدیوهای یوتیوب، پول قابل توجهی دریافت می کند، بلکه از عکس او جهت تقلب دیجیتالی سوء استفاده شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.