• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
3

نکات کاربردی برای امنیت آنلاین کودکان

  • کد خبر : 18955
  • 03 بهمن 1402 - 12:05
نکات کاربردی برای امنیت آنلاین کودکان
والدین و مراقبان باید گفتگوهای منظمی را با فرزندان خود در مورد امنیت آنلاین در دوران کودکی آغاز کنند تا به کودکان و جوانان کمک کنند که چالش‌هایی را که ممکن است در فضای آنلاین با آنها مواجه شوند و نحوه دریافت کمک و حمایت را درک کنند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از  meltonmoorabool، پلیس فدرال استرالیا (AFP) گفتگوهای مناسب سنی درباره امنیت آنلاین کودکان در سنین پنج تا دوازده سال و سیزده سال به بالا را منتشر کرده است.

والدین و مراقبان باید یکی از مهم‌ترین درس‌های زندگی یعنی نحوه ایمن ماندن آنلاین را به فرزندانشان ارائه دهند.

بر اساس داده ها ، بیش از نیمی از والدین و مراقبان به طور منظم در مورد امنیت آنلاین در خانه بحث می کنند، اما تقریباً همه کودکان به طور مرتب از فناوری برای اهداف آموزشی یا سرگرمی استفاده می کنند.

تحقیقات انجام شده توسط مرکز استرالیا برای مقابله با استثمار کودکان (ACCCE) نشان می دهد که ۸۷ درصد از کودکان چهار تا هفت ساله از اینترنت استفاده می کنند و ۱۶ درصد از آنها بدون نظارت هستند.

تنها سه درصد از شرکت کنندگانی که در این تحقیق شرکت کرده اند، اغفال دیگران به ویژه کودکان در فضای سایبری را به عنوان یک نگرانی ذکر کرده اند.

کودکان و نوجوانان ممکن است از دستگاه های هوشمند مانند تبلت ها برای اهداف آموزشی، تماشای فیلم، بازی کردن و تعامل اجتماعی استفاده کنند. کودکان و جوانان می توانند به راحتی به اینترنت و فناوری در مکان های عمومی، مدارس و خانه دسترسی داشته باشند.

والدین و مراقبان باید گفتگوهای منظمی را با فرزندان خود در مورد امنیت آنلاین در دوران کودکی آغاز کنند تا به کودکان و جوانان کمک کنند که چالش‌هایی را که ممکن است در فضای آنلاین با آنها مواجه شوند و نحوه دریافت کمک و حمایت را درک کنند.

حدود ۵۲ درصد از والدین و مراقبان با فرزندان خود در مورد امنیت آنلاین صحبت می کنند، که شامل موضوعاتی مانند اغفال آنلاین و تماس نامناسب آنلاین می باشد.

گفتگو را در طول رشد و مراحل زندگی فرزندتان ادامه دهید تا اطمینان حاصل کنید که در هر مرحله از راه از کودکان تان محافظت می کنید.

کودکان خردسال براحتی می‌توانند به شبکه‌های اجتماعی، پخش زنده و پیام‌های فوری آنلاین دسترسی داشته باشند.

کودک زیر پنج سال

برای شروع آموزش امنیت آنلاین به فرزندتان هرگز زود نیست. این مکالمات را هر چه زودتر به روشی متناسب با سن انجام دهید.

کودکان در این گروه سنی به احتمال زیاد مشغول بازی و تماشای ویدیو به صورت آنلاین هستند.

در مورد اینکه اینترنت چیست و چگونه به ما اجازه می دهد با افراد دیگر ارتباط برقرار کنیم، صحبت کنید.

نظارت آنلاین همیشه برای کودکان خردسال توصیه می شود. این روند برای هر خانواده متفاوت به نظر می رسد، اما مهم است که در صورت نیاز به کمک شما از آنچه فرزندتان آنلاین انجام می دهد آگاه باشید.

تنظیمات حریم خصوصی قوی را اعمال کنید و کنترل‌های والدین را روی دستگاه‌هایی که فرزندتان استفاده می‌کند در نظر بگیرید. این روند می تواند به شما کنترل بیشتری بر کارهای آنلاین آنها بدهد و امکان تعامل با دیگران را محدود کند.

فرزندتان را تشویق کنید که اگر چیزی را در اینترنت دید که باعث ترس یا ناراحتی او شد، به شما اطلاع دهد.

کودک بین پنج سال تا ۱۲ سال

برای این گروه سنی، به ساختن بر پایه‌های امنیت آنلاین ادامه دهید.

کودکان در این گروه سنی احتمالاً بیشتر از اینترنت استفاده می کنند، بازی های آنلاین انجام می دهند و فیلم تماشا می کنند. همچنین ممکن است با دوستانی از مدرسه یا خانواده در حال پیام رسانی باشند.

درباره برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و بازی‌هایی که فرزندتان استفاده می‌کند تحقیق کنید. مراقب هر کدام که دارای عملکرد چت می باشد و به آنها اجازه می دهد که با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند، باشید.

اگر نیاز به دانستن بیشتر در مورد یک بازی آنلاین دارید، یک نکته این است که ویدیوهای مربوط به گیم پلی را به صورت آنلاین جستجو کنید تا ایده ای از ظاهر و نحوه عملکرد آن پیدا کنید.

نظارت همیشه توصیه می شود و برای خانواده های مختلف متفاوت به نظر می رسد. در نظر بگیرید که چه چیزی برای فرزند شما و شرایط خانوادگی شما بهتر می باشد.

با فرزندتان در مورد کارهایی که در اینترنت انجام می دهد، با چه کسی صحبت می کند و اینکه اگر مشکلی پیش آمد، او می تواند برای کمک به شما مراجعه کند، گفتگو کنید.

تنظیمات حریم خصوصی و کنترل‌های والدین را اجرا کنید.

کودکان ۱۳ سال به بالا

در حالی که کودکان بزرگتر ممکن است بخواهند از دستگاه های خود به طور مستقل استفاده کنند و خواهان حفظ حریم خصوصی بیشتر در مورد روابط و تعاملات آنلاین خود باشند، همچنان مهم است که در فعالیت های آنلاین شان شرکت کنید.

جوانان در این گروه سنی احتمالاً به بازی های آنلاین، تماشای فیلم و استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی برای تعامل با دوستان خود می پردازند.

درباره ویژگی‌های برنامه‌ها، بازی‌ها و سایت‌هایی که فرزندتان استفاده می‌کند و چالش‌های ایمنی اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در مورد اجرای اقدامات ایمنی برای ایمن نگه‌داشتن آنها به صورت آنلاین با آنها صحبت کنید.

تنظیمات امنیتی «فقط دوستان» یا «خصوصی» را اجرا کنید.

اگر فرزندتان حساب‌های رسانه‌های اجتماعی عمومی دارد، او را تشویق کنید تا درباره اشتراک‌گذاری اطلاعات به طور انتقادی فکر کند.

سطح نظارت شما ممکن است در این گروه سنی متفاوت باشد، با این حال باید همیشه با کارهایی که فرزندتان آنلاین انجام می دهد در ارتباط باشید و او را تشویق کنید تا برای کمک و حمایت به شما مراجعه کند.

فرزندتان را تشویق کنید تا موقعیت های امن یا ناامن و تماس نامناسب را تشخیص دهد. این روند می تواند آنها را برای تصمیم گیری آگاهانه، از جمله زمانی که در محیط های بدون نظارت هستند، توانمند کند.

اگر شما یا شخصی که می شناسید تحت تأثیر سوء استفاده جنسی از کودکان و استثمار آنلاین قرار گرفته، حتما به مراجع قانونی اطلاع دهید.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=18955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.