• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
5

قانون محدود کردن دسترسی کودکان به فیدهای اعتیادآور

  • کد خبر : 9268
  • 20 مهر 1402 - 14:35
قانون محدود کردن دسترسی کودکان به فیدهای اعتیادآور
قانون محدود کردن دسترسی کودکان به فیدهای اعتیادآور، بر روی «ویژگی‌های اعتیادآور» در رسانه‌های اجتماعی تمرکز دارد که برای نگه داشتن کاربران در سایت تا حداکثر زمان ممکن طراحی شده‌اند.

بر اساس لایحه جدید پیشنهادی، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی باید دسترسی کودکان نیویورکی به فیدهای رسانه‌های اجتماعی «اعتیادآور» را محدود کنند، اعلان‌های نیمه‌شب را ممنوع کرده و اگر بچه‌ها زمان زیادی را در این فضا صرف کنند، آنها را آفلاین نمایند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از  timesunion ، لتیشیا جیمز که وکیل عمومی ایالت نیویورک می باشد، معتقد است که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باعث شده‌اند که بحران ملی در زمینه سلامت روان جوانان رخ دهد و به ایمنی آنها آسیب برساند. در واقع، نگران های جدی در مورد تأثیرات منفی این پلتفرم‌ها بر جوانان و کودکان وجود دارد.

جوانان نیویورکی با سطوح بی سابقه ای از اضطراب و افسردگی دست و پنجه نرم می کنند و پلتفرم های رسانه های اجتماعی که از ویژگی های اعتیادآور برای نگه داشتن کودکان زیر سن قانونی در سرویس هایشان استفاده می کنند تا حد زیادی مقصر این مسئله هستند.

این لایحه که قانون محدود کردن دسترسی کودکان به فیدهای اعتیادآور نام دارد، توسط سناتور ایالتی اندرو گوناردز و  نیلی رزیک که عضو مجلس می باشد، حمایت می‌شود.

این اقدام در مورد فیس‌بوک، اینستاگرام، تیک تاک، ایکس و یوتیوب و همچنین سایر سایت‌های رسانه اجتماعی که داده‌های کاربران را جمع‌آوری می‌کنند و سپس از آن داده‌ها برای ارائه مطالب به کاربر استفاده می‌کنند، اعمال می‌شود.

نمایندگان همچنین حامی یک لایحه مرتبط هستند که از تمام وب‌سایت‌های آنلاین می‌خواهد که از جمع‌آوری، استفاده، به اشتراک گذاری یا فروش اطلاعات شخصی افراد زیر ۱۸ سال برای اهداف تبلیغاتی خودداری کنند، مگر اینکه این مسئله برای اهداف وب‌سایت لازم  و ضروری باشد.

کاربران می‌توانند در مورد استفاده از داده‌هایشان اعلام موافقت کنند، اما کاربران زیر ۱۳ سال به رضایت قابل تأیید از سوی یک قیم نیاز دارند.

دادستان کل معتقد می باشد که این لایحه “حمایت های حیاتی” برای کودکان فراهم می کند. در حال حاضر، کودکان می توانند موقعیت مکانی و سایر اطلاعات شخصی خود را ردیابی و به صورت آنلاین به فروش برسانند.

قانون محدود کردن دسترسی کودکان به فیدهای اعتیادآور، بر روی «ویژگی‌های اعتیادآور» در رسانه‌های اجتماعی تمرکز دارد که برای نگه داشتن کاربران در سایت تا حداکثر زمان ممکن طراحی شده‌اند.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند تا محتوا را برای کاربران نمایش دهند. این تکنیک‌ها شامل نمایش محتوای از حساب‌هایی می شود که کاربران دنبال نمی‌کنند. الگوریتم‌های داخلی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به محتواها امتیاز می‌دهند و بر اساس این امتیاز، ترتیب نمایش آن‌ها برای کاربران تعیین می‌شود. محتواهایی که امتیاز بیشتری دارند، معمولاً بیشترین توجه کاربران را جلب می‌کنند.

این قانون به کودکان زیر ۱۸ سال و سرپرستان آنها اجازه می‌دهد که از تماشای فیدهای اعتیادآور «انصراف دهند». بنابراین، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی موظف هستند تا محتوایی از کاربرانی که دنبال می‌کنند را به آنها نمایش دهند، بدون اینکه از الگوریتم‌های وابسته که ممکن است منجر به مصرف طولانی‌مدت شود، استفاده کنند.

در حال حاضر، روشی برای این کار در فیسبوک یا ایکس وجود ندارد، اما ایکس به کاربران اجازه می‌دهد تا محتواهای پیشنهادی را به مدت ۳۰ روز به تعویق بیندازند.

در اینستاگرام، کاربران می‌توانند تنظیم کنند تا فقط محتوا از سوی کاربرانی که دنبال می‌کنند را در فید خود مشاهده کنند و این محتواها به ترتیب زمانی نمایش داده شوند.

این لایحه به رسانه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد تا «فیدهای محتوای عموماً محبوب» را هم به کاربران نشان دهند و کاربران می‌توانند محتوایی به غیر از آنچه در فید خود مشاهده می کنند را جستجو کنند.

اگر سرپرستان و کودکان دریافت فیدهای اعتیادآور را انتخاب کنند، می‌توانند از رسانه‌های اجتماعی هم بخواهند که دسترسی از نیمه‌شب تا ۶ صبح را مسدود کنند یا تعداد کل ساعاتی را که کودک در روز صرف تماشای فیدهای اعتیادآور می‌کند، محدود نمایند.

علاوه بر این، این لایحه تمام شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را از ارسال اعلان‌ها برای کودکان از نیمه‌شب تا ساعت ۶ صبح بدون رضایت قابل تأیید از سوی قیم یا سرپرست منع می‌کند.

این لایحه به سرپرستان اجازه می دهد تا در صورت وقوع هر حادثه، خساراتی به ازای هر حادثه از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی طلب کنند. همچنین دفتر دادستانی هم اجازه دارد که در صورت نقض این لایحه، خسارات یا جریمه‌های مدنی را برای شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی تعیین کند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=9268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.