• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
8

فواید ماست به عنوان میان وعده ای سالم

  • کد خبر : 21340
  • 13 اسفند 1402 - 15:03
فواید ماست به عنوان میان وعده ای سالم
یک پیاله ماست ساده کم‌چرب بیش از 400 میلی‌گرم کلسیم را تامین می‌کند که تقریباً نیمی از نیاز روزانه شما می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از  CNN، ماست را به لیست غذاهای سالم خود اضافه کنید. چه ساده، یونانی، طعم دار یا کم چرب، ماست یک میان وعده سرشار از مواد مغذی می باشد که شما را با مقدار زیادی کلسیم و پروتئین، همراه با ویتامین های گروه B و مواد معدنی، از جمله پتاسیم، فسفر و منیزیم تغذیه می کند.

یک پیاله ماست ساده کم‌چرب بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم کلسیم را تامین می‌کند که تقریباً نیمی از نیاز روزانه شما می باشد.

ماست از شیری که با باکتری‌های لاکتوباسیلوس بولگاریکوس و استرپتوکوکوس ترموفیلوس تخمیر شده، تهیه می‌شود.

این باکتری‌های مفید که به نام پروبیوتیک‌ها نیز شناخته می‌شوند، به حفظ ماست و بهبود طعم آن کمک می‌کنند. (سایر پروبیوتیک ها اغلب بخشی از کشت میکروبی هستند که برای تهیه ماست استفاده می شود.)

پروبیوتیک ها به هضم لاکتوز قند شیر کمک می کنند و باعث می شوند که ماست اغلب برای افرادی که نمی توانند لبنیات بخورند قابل تحمل باشد. علاوه بر حمایت از هضم، تحقیقات نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌های موجود در ماست ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کنند.

اگر می‌خواهید ارزش غذایی ماست خود را بیشتر کنید، به سراغ ماست یونانی بروید که به لطف فرآیند صاف کردنش، که آب پنیر مایع همراه با مقداری قند را از بین می‌برد، می‌تواند تقریباً دو برابر پروتئین ماست معمولی باشد.

ماست های تهیه شده از شیر کامل دارای چربی اشباع بیشتری هستند، اگرچه تحقیقات جدید در مورد چربی لبنیات نشان می دهد که ممکن است بر سلامتی تأثیر منفی نگذارد. در یک مطالعه، مصرف بیشتر چربی های اشباع شده از لبنیات با خطر کمتر بیماری قلبی عروقی مرتبط بوده، اما مصرف بیشتر چربی اشباع شده از گوشت با خطر بیشتر مرتبط می باشد.

یک ظرف ماست یونانی بدون چربی ۱۰۰ کالری و صفر گرم چربی دارد. نسخه شیر کامل دارای ۷ گرم چربی اشباع شده و ۱۹۰ کالری می باشد.

هر نوع ماستی را که انتخاب می‌کنید، از آن‌هایی که «میوه در ته شان» یا سایر شیرین‌کننده‌ها دارند دوری کنید، که می‌تواند محتوای قند را دو یا سه برابر کند و یک پیاله ماست سالم شما را به یک دسر لبنی با کالری بالاتر تبدیل کند. شما می توانید توت های تازه به ماست اضافه کنید تا شیرینی و فیبر طبیعی را افزایش دهید.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=21340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.