• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
8

سو استفاده های آنلاین در کمین کودکان

  • کد خبر : 17759
  • 20 دی 1402 - 15:22
سو استفاده های آنلاین در کمین کودکان
ما به عنوان والدین، نیاز به ایجاد تعادل بین فرزندانمان داریم که با همسالان خود هماهنگ شوند، بر آموزش آنها تمرکز کنیم و رویاهایشان را تحقق ببخشیم.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از thebaltimorebanner، فرزندپروری یکی از سخت ترین وظایف دنیاست. آیا فرزندان ما از آسیب در امان هستند؟ چگونه باید با وجود تلفن های همراه و رسانه های اجتماعی آنها را بدرستی مدیریت کنیم؟

ما به عنوان والدین، نیاز به ایجاد تعادل بین فرزندانمان داریم که با همسالان خود هماهنگ شوند، بر آموزش آنها تمرکز کنیم و رویاهایشان را تحقق ببخشیم. اما متأسفانه، گزارش‌های خبری اخیر، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ‌چت را به دلیل طراحی عمدی محصولات شان برای معتاد کردن کودکان، دستکاری آنها برای وابستگی به دستگاه‌هایشان و حتی سخت‌تر کردن گزارش آزار و اذیت آنلاین محکوم کرده است.

در نتیجه این سوء استفاده آنلاین و اعتیاد منجر به آسیب در دنیای واقعی هم می شود.

متأسفانه، بسیاری از والدین، بر این باورند که اگر به کودکان و نوجوانان اجازه ورود به شبکه‌های اجتماعی داده شود، برای آنها بی‌خطر می باشد. اما اینطور نیست.

بر اساس اطلاعات، مارک زاکربرگ و سایر مدیران متا از آسیب‌هایی که پلتفرم‌هایشان به بچه‌ها وارد می‌کرد آگاه می باشند، اما ترجیح داده اند که به جای امن‌تر کردن فیس‌بوک و اینستاگرام، شواهد را نادیده بگیرند و پنهان کاری کنند.

 متا تعداد پیشروی های جنسی نسبت به کودکان را بر روی این پلتفرم ها پنهان کرده است. البته، سخنان نفرت انگیز، قلدری و آزار و اذیت هم وجود دارد که به بحران سلامت روان کودکان کمک کرده است.

الگوریتم‌های پلتفرم‌ها هم به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربران جوان را به سمت «وضعیت پیچیده» هدایت می کنند یعنی کودکان می‌توانند به پلتفرم‌ها معتاد شوند و ساعت‌ها در روز بر روی این پلتفرم ها پیمایش کنند. بدین ترتیب درآمد تبلیغات و جمع‌آوری داده‌ها برای متا هم به حداکثر می رسد.

اخیرا شکایتی علیه متا که توسط بیش از ۴۰ دادستان کل ایالت آمریکا از جمله دادستان های ایالت مریلند و ناحیه کلمبیا ارائه شده، تأیید شده است. بر اساس این شکایت ، زاکربرگ از اکثریت خطرات مطلع بوده، و ظاهراً اقدامی برای حل این مشکلات انجام نداده است. او همچنین متهم به رد پیشنهاد تیمش برای حذف برخی فیلترهای زیبایی ست که استفاده از جراحی پلاستیک را تشویق می کند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=17759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.