• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
2

سود کریپتو در سال ۲۰۲۳ به ۳۷٫۶ میلیارد دلار رسیده است!

  • کد خبر : 21799
  • 26 اسفند 1402 - 9:22
سود کریپتو در سال ۲۰۲۳ به ۳۷٫۶ میلیارد دلار رسیده است!
شرکت Chainalysis از جریان حرکت دارایی‌ها به داخل و خارج از خدماتی که قابل تبدیل به ارز نقد هستند، برای اندازه‌گیری سودهای سرمایه‌گذاران استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از  cointelegraph، بر اساس گزارش جدید شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis، سرمایه گذاران کریپتو در سال ۲۰۲۳ به سود خود بازگشتند و در طول سال، پس از یک رکود طولانی مدت میلیاردها سود کسب کردند.

بر اساس برآوردهای جدید ، سودهای تحقق یافته – سود حاصل از فروش دارایی‌ها برای بیش از قیمت خرید آنها – به ۳۷٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده که این امر نشان‌دهنده بهبود قابل توجهی از زیان تحقق یافته ۱۲۷٫۱ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲ می باشد. اما، نسبت به آخرین بازار بولیش، این بازیابی معمولی تلقی می شود. در سال ۲۰۲۱، سرمایه گذاران کریپتو به سود ۱۵۹٫۷ میلیارد دلاری دست یافته اند.

درطول سال ۲۰۲۳، سود ارزهای دیجیتال ثابت بوده و تنها دو ماه متوالی در ماه‌های آگوست و سپتامبر یعنی زمانی که ایالات متحده شرکت‌های کریپتو را تحت فشار قرار داد، متحمل ضرر شده است. در ماه‌های نوامبر و دسامبر، سودها به دلیل انتظار برای تأیید صندوق‌های معاملاتی بیت‌کوین (ETFs) مجدداً به شدت افزایش یافتند که این امر باعث ایجاد افزایش در نیاز و تقاضا برای بیت‌کوین و افزایش قیمت آن گردید.

ایالات متحده با «اختلاف زیاد» یعنی ۹٫۳۶ میلیارد دلار سود برآورد شده در طول سال در رتبه اول فهرست ، بریتانیا با ۱٫۳۹ میلیارد دلار سود در رتبه دوم قرار گرفتند. ویتنام، چین، اندونزی، هند، روسیه و کره جنوبی هم از جمله کشورهایی هستند که بیش از یک میلیارد دلار سود کرده اند.

شرکت Chainalysis از یک روش‌شناسی خاص برای اندازه‌گیری سودهای سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزها استفاده می‌کند. این روش اندازه‌گیری سودها بر اساس حرکات دارایی‌ها به و از خدماتی که قابل تبدیل به پول نقد هستند، صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر، شرکت Chainalysis از جریان حرکت دارایی‌ها به داخل و خارج از خدماتی که قابل تبدیل به ارز نقد هستند، برای اندازه‌گیری سودهای سرمایه‌گذاران استفاده می‌کند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=21799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.