• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون پوندی انگلیس بر روی تحقیقات هوش مصنوعی

  • کد خبر : 19892
  • 17 بهمن 1402 - 14:49
سرمایه گذاری  ۱۰۰ میلیون پوندی انگلیس بر روی تحقیقات هوش مصنوعی
وزیر فناوری بریتانیا، معتقد است که هوش مصنوعی در حال پیشرفت سریعی می باشد، اما انسان‌ها هم دارای توانایی پیشرفت و عملکرد سریع هستند و با استفاده از رویکردی چابک و متخصصانه، قادر به مدیریت و کنترل بهتر ریسک‌های مرتبط با هوش مصنوعی می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از  reuters، بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ میلیون پوند (۱۲۵ میلیون دلار) برای راه‌اندازی ۹ مرکز تحقیقاتی جدید در زمینه هوش مصنوعی (AI) و آموزش تنظیم‌کنندگان در مورد این فناوری هزینه خواهد کرد.

وزیر فناوری، معتقد است که هوش مصنوعی در حال پیشرفت سریعی می باشد، اما انسان‌ها هم دارای توانایی پیشرفت و عملکرد سریع هستند و با استفاده از رویکردی چابک و متخصصانه، قادر به مدیریت و کنترل بهتر ریسک‌های مرتبط با هوش مصنوعی می باشد.

بر اساس اعلام دولت، حدود ۹۰ میلیون پوند در مراکز فعال در زمینه هوش مصنوعی که شامل حوزه‌های بهداشت، شیمی و ریاضیات می باشد، و همکاری با ایالات متحده در زمینه هوش مصنوعی مسئول، اختصاص خواهد یافت.

۱۰ میلیون پوند دیگر به قانون‌گذاران کمک می‌کند تا خطرات و فرصت‌های هوش مصنوعی، مانند توسعه ابزارهای عملی برای نظارت بر خطرات در بخش‌هایی از مخابرات و مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا امور مالی و آموزش را کنترل کنند.

بریتانیا در نوامبر، میزبان یک نشست بین المللی در مورد ایمنی هوش مصنوعی بوده است. بیش از ۲۵ کشوری که در این اجلاس شرکت کرده، و “اعلامیه بلچلی” را امضا کرده اند که تمرکز آن بر شناسایی خطرات مشترک و توسعه سیاست‌های بین المللی برای کاهش آن‌ها می باشد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=19892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.