• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

روش مقابله با حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی

  • کد خبر : 17541
  • 17 دی 1402 - 23:50
روش مقابله با حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی
یکی از بزرگ‌ترین خطرات برای سازمان‌های مدرن با هر اندازه، حملات سایبری می باشد و عوامل مخرب دائماً روش هایی برای مهار فناوری برای نیازهای شان و بهره‌برداری مؤثرتر از اهداف شان به ویژه از زمان معرفی هوش مصنوعی پیدا می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از i-hls، از آنجایی که عوامل تهدید از هوش مصنوعی به نفع خود استفاده می‌کنند، ضروری ست که سازمان‌ها هم در کنار آن‌ها برای پاسخگویی و جلوگیری از این تهدیدات توسعه یابند.

یکی از بزرگ‌ترین خطرات برای سازمان‌های مدرن با هر اندازه، حملات سایبری می باشد و عوامل مخرب دائماً روش هایی برای مهار فناوری برای نیازهای شان و بهره‌برداری مؤثرتر از اهداف شان به ویژه از زمان معرفی هوش مصنوعی پیدا می‌کنند.

بر اساس تحقیقات، حداقل ۷۰ درصد از نقض‌های مخرب ناشی از مهندسی اجتماعی یا حملات فیشینگ می باشد، و این روش‌ها از زمان معرفی مدل‌های هوش مصنوعی مولد در سال ۲۰۲۲ خطرناک‌تر شده‌اند. عوامل مخرب متوجه شده اند که می‌توانند تدابیر امنیتی را دور بزنند و از ابزارها برای تسریع کمپین های فیشینگ شان استفاده کنند.

 طبق تحقیقات اخیر مجله Fortune ، حملات انجام شده از طریق ایمیل در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. انواع مختلف هوش مصنوعی هم می تواند با اتوماتیک‌سازی حملات، کشف آسیب‌پذیری‌ها، مدیریت بات‌نت‌ها و سایر فعالیت‌های مخرب توانایی هکرها را افزایش دهد.

در چند سال گذشته، شاهد موجی از حملات به نهادهای مختلف از شرکت‌های چند ملیتی گرفته تا شرکت‌های خدماتی منطقه‌ای و حتی مدارس و بیمارستان‌های خصوصی بوده‌ایم که اکثر آنها تخصص بسیار محدودی در زمینه امنیت سایبری داشته اند. علاوه بر این، حتی سازمان‌هایی که دارای بهترین سرمایه‌گذاری در زمینه امنیت هستند، نمی‌توانند همیشه با محیط تهدید مدرن مقابله کنند. به همین خاطر هوش مصنوعی دفاعی نقش مهمی را ایفا می کند.

همچنان که مجرمان سایبری در استفاده از هوش مصنوعی در حملات خود سازگار و موثرتر می شوند، سازمان ها هم باید از آن برای مبارزه با این تهدید از نقطه نظر پیشگیری استفاده کنند. پیاده‌سازی یک پلتفرم امنیت سایبری یکپارچه که از هوش مصنوعی برای تشخیص و شناسایی استفاده می‌کند، انعطاف‌پذیری سایبری را در برابر انواع حملات تقویت می‌کند.

هوش مصنوعی در همه زمینه‌های زندگی پیشرفت‌های قابل توجهی بهمراه داشته بنابراین باید برای محافظت از این پیشرفت‌ها هم از آن استفاده کرد. امنیت سایبری متمرکز بر پیشگیری برای سازمان‌ها در هر اندازه از طریق راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قابل دستیابی می باشد که مرحله بعدی حفاظت محسوب می شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=17541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.