• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
6

ردیت: جمع‌آوری حدود ۷۵۰ میلیون دلار در عرضه عمومی اولیه (IPO) آتی

  • کد خبر : 21647
  • 22 اسفند 1402 - 13:08
ردیت: جمع‌آوری حدود ۷۵۰ میلیون دلار در عرضه عمومی اولیه (IPO) آتی
سرمایه گذاران از نزدیک شاهد عرضه اولیه سهام ردیت هستند که اولین عرضه اولیه سهام فناوری در سال جاری و اولین عرضه اولیه سهام در رسانه های اجتماعی از زمان عرضه عمومی Pinterest در سال 2019 خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از cnbc، ردیت قصد دارد در ارتباط با عرضه عمومی اولیه (IPO) خود، حداکثر تا ۷۴۸ میلیون دلار جمع آوری کند، و در این فرایند، شرکت رسانه اجتماعی قیمت‌گذاری حدود ۶٫۵ میلیارد دلاری را برای خود در نظر گرفته است.

طبق یک پرونده شرکتی که روز دوشنبه منتشر شد، این شرکت قصد دارد حدود ۲۲ میلیون سهم را بین ۳۱ تا ۳۴ دلار به ازای هر سهم بفروشد.

ردیت همچنین حدود ۱٫۷۶ میلیون سهم را برای برخی کاربران و مدیران خاص، که به عنوان ردیتورها شناخته می‌شوند و می‌خواهند در IPO شرکت کنند و حساب‌های کاربری خود را پیش از ۱ ژانویه ایجاد کرده‌اند، اختصاص داده است. این ردیتورها قادر خواهند بود این سهام را خریداری کرده و سپس آنها را بفروشند زیرا آنها مشمول دوره قفل شده نخواهند بود، که معمولاً به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا سهام خود را به مدت شش ماه پس از IPO بفروشند.

این شرکت در اسنادS-1 خود هشدار داده که ردیتورهایی که در IPO شرکت می‌کنند، “ممکن است منجر به افزایش نوسانات در قیمت بازار” سهام عادی کلاس A شرکت شود. شرکت‌های دیگری که عموماً به افرادی از جامعه و دیگران اجازه می‌دهند تا از طریق برنامه‌های مشابه سهام هدایت شده در IPO خود شرکت کنند، شامل Doximity، Rivian و Airbnb می‌شوند.

ردیت دفترچه عرضه اولیه سهام خود را در فوریه ثبت و اعلام کرده که قصد دارد در بورس نیویورک عمومی شود و تحت نماد تیکر”RDDT” معامله شود.

سرمایه گذاران از نزدیک شاهد عرضه اولیه سهام ردیت هستند که اولین عرضه اولیه سهام فناوری در سال جاری و اولین عرضه اولیه سهام در رسانه های اجتماعی از زمان عرضه عمومی Pinterest در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

در سال ۲۰۲۱، ردیت یک پیش نویس محرمانه از دفترچه عرضه عمومی خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال کرد. در همان سال، ردیت ۱٫۳ میلیارد دلار در یک دور تأمین مالی جذب کرد و بر اساس خدمات ردیابی معاملات PitchBook، ارزش بازار خصوصی آن ۱۰ میلیارد دلار بوده است.

طبق اسناد S-1 این شرکت، فروش سالانه ردیت در سال ۲۰۲۳ ۸۰۴ میلیون دلار بوده که ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته از ۶۶۶٫۷ میلیون دلار افزایش داشته است. همچنین زیان خالص ۹۰٫۸ میلیون دلاری برای سال ۲۰۲۳ ثبت کرده که کمتر از ضرر خالص ۱۵۸٫۶ میلیون دلاری بوده که در سال ۲۰۲۲ ثبت کرده است.

بعضی از سهامداران معتبر شرکت ردیت شامل تنسنت، Advance Magazine Publishers که شرکت مادر کند ناست می باشد، و همچنین مدیر عامل OpenAI به نام سام آلتمن می باشند. سام آلتمن از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ عضو هیئت مدیره ردیت بوده است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=21647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.