• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در البرز از سوی پلیس

  • کد خبر : 23543
  • 18 تیر 1403 - 16:03
دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در البرز از سوی پلیس
رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسايي و دستگيري یک نفر فیشینگ کار حرفه ای که اقدام به 15 میلیارد ریال برداشت غیر مجاز از حساب مالباختگان کرده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عدل البرز به نقل از سایت خبرگزاری پلیس ، سرهنگ رسول جلیلیان پلیس فتا استان البرز اظهار داشت: درپي وصول یک فقره شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر مسدود شدن کارت وی پس از انجام خرید در فضای مجازی ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سايبري پليس فتا استان البرز قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکی با حضور در پلیس فتا استان اعلام داشت شخصي در فضاي مجازي با وی ارتباط و درخواست خريد سکه هاي آگهي شده را نموده و وی مبلغ سکه ها را واريز و خواستار ارسال بسته خريداري شده توسط تاکسي اينترنتي نمود اما بعد از چند ساعت حساب بانکي وی مسدود شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بررسي هاي اوليه توسط کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد متهم يا متهمان احتمالي با شگرد ارسال پيامک سود سهام عدالت و پيامک ابلاغيه الکترونيکي سامانه ثنا ، کاربران را به صفحه فيشينگ هدايت و پس از اخذ اطلاعات بانكي برداشت هاي متعددي از حساب افراد انجام می دهند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص هویت متهم شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی وی را در مخفیگاهش در یکی از نقاط شهرستان کرج دستگیر کردند.

سرهنگ جلیلیان افزود:متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی شده ولی با ارائه ادله و مستندات به بزه خود مبنی بر برداشت غیر مجاز از کارت های بانکی مختلف به ارزش ۱۵ میلیارد ریال اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به شناسایی ۹ نفر از مالباختگان این پرونده تا کنون گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=23543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.