• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

خطر ناشی از رسانه‌های اجتماعی، در کمین کودکان و نوجوانان ما

  • کد خبر : 2806
  • 04 تیر 1402 - 16:05
خطر ناشی از رسانه‌های اجتماعی، در کمین کودکان و نوجوانان ما
مراقب از کودکان ونوجوانان که در معرض اخاذی، آزار و اذیت و حوادث روز افزون مربوط به جعل هویت در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی قرار دارند ، توسط خانواده ها بسیار ضروری است. آیا مراقب فعالیت آنها در شبکه های اجتماعی هستید؟

خطر قرار گرفتن نوجوانان و کودکان که برخی از آنها در سن هشت سالگی هستند،  در معرض اخاذی، آزار و اذیت و حوادث مربوط به جعل هویت در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی افزایش یافته است.

رسانه اجتماعی

به گزارش عدل البرز به نقل از windsor ، خطرناشی از رسانه های اجتماعی از تهدیدات روزافزون علیه کودکان و نوجوانان بشمار می رود. یک دانش آموز کلاس هفتم، در استان انتاریو (کانادا) از تصاویر غیراخلاقی جنسی برای اخاذی از دانش آموز دیگری استفاده کرده است.

بسیاری از بچه‌های گیمر زمان زیادی را بر روی Discord می‌گذرانند و حدوداً ۱۳ و ۱۴ سال دارند.

والدین، باید بیشتر از قبل به خصوص در ماه های تابستان، با بچه هایشان صحبت کنند. فعالیت آنها را در این پلتفرم ها تحت کنترل بگیرند.

یکی از رایج‌ترین سناریوهایی که منجر به انحراف جوانان می‌شود، نوجوانی هستند که تظاهر می‌کنند، فرد دیگری هستند و همسالان خود را فریب می‌دهند تا تصاویر برهنه خود را ارسال نمایند.

برای مثال، دانش آموزی تصاویر برهنه دانش آموز دیگری را می فرستد تا او را برای ارسال تصاویر این چنینی از خودش ترغیب نماید، سپس یک گروه چت تشکیل می‌شود تا این فرد را تمسخر کنند و تصاویر او به افراد دیگر منتقل می‌شود. این عمل به طور کلی به عنوان یک روش آزار و اذیت آنلاین شناخته می‌شود که در آن خصوصیت فرد برخی از تصاویر شخصی و خصوصی او نقض می‌شود و از آن استفاده غیرقانونی و توهین آمیز صورت می‌گیرد.

اسنپ چت بیشتر به خاطر اینکه پیام هایش ناپدید می شود، محبوب می باشد و Discord معمولا برای چت های گروهی استفاده می شود.

هر دو برنامه به کاربران اجازه می‌دهند که پیام‌ها و حساب‌هایی را که نامناسب یا ناامن تلقی می کنند، گزارش دهند. حساب هایی که به نظر می رسد توسط کاربران زیر ۱۳ سال ایجاد شده هم می تواند گزارش شود.

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=2806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.