• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1

حضور خودروهای برقی چینی در جاده های ایالات متحده

  • کد خبر : 21710
  • 23 اسفند 1402 - 13:08
حضور خودروهای برقی چینی در جاده های ایالات متحده
نگرانی در مورد دسترسی بالقوه پکن به داده ها ، قانونگذاران ایالات متحده را به بررسی لایحه ای که می تواند عملاً تیک تاک را از فعالیت محلی منع کند، ترغیب کرده است. این اپلیکیشن محبوب رسانه های اجتماعی متعلق به ByteDance مستقر در چین می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از cnbc، بر اساس اعلام وزیر بازرگانی ایالات متحده، در آینده خودروهای برقی چینی می توانند در جاده های ایالات متحده حرکت کنند، در صورتی که کنترل های دولتی کافی بر روی نرم افزارها و حسگرها وجود داشته باشد.

امروزه خودروهای برقی علاوه بر استفاده از باتری به جای بنزین برای تامین انرژی، دارای مجموعه ای از نرم افزارهای کمک راننده و سرگرمی های داخل خودرو هستند که می توانند با تلفن همراه کاربران همگام شوند.

این روند نگرانی‌ها در مورد جمع‌آوری داده‌ها را افزایش داده به همین خاطر وزارت بازرگانی بررسی خواهد کرد که آیا “وسایل نقلیه متصل” وارداتی از چین خطرات امنیت ملی را به همراه دارند یا خیر.

وزیر بازرگانی ایالات متحده  معتقد است که پکن می‌تواند به داده‌های مربوط به موقعیت مکانی یا پیام‌های شخصی ارسال شده از طریق خودروهای ساخت چین دسترسی داشته باشد، به همین خاطر باید از مردم آمریکا در برابر تهدیدی که چین ایجاد می‌کند، محافظت شود. فرقی هم نمی کند که این خودروها در مکزیک یا پکن ساخته شوند.

بر اساس وزارت امور خارجه چین «دولت چین هرگز از هیچ شرکت یا فردی درخواست نکرده و نخواهد کرد که اطلاعات، یا اطلاعاتی را که در خارج از کشور قرار دارد بر خلاف قوانین محلی جمع‌آوری کند یا ارائه دهد».

نگرانی در مورد دسترسی بالقوه پکن به داده ها ، قانونگذاران ایالات متحده را به بررسی لایحه ای که می تواند عملاً تیک تاک را از فعالیت محلی منع کند، ترغیب کرده است. این اپلیکیشن محبوب رسانه های اجتماعی متعلق به ByteDance مستقر در چین می باشد.

وزیر بازرگانی ایالات متحده معتقد است که اگر ابزار کافی در اختیار داشته باشند، ممکن است بتوانند خطرات از سوی تیک تاک را کاهش دهند، اما ممکن است ابزارها در اختیار نباشند. به همین خاطر ممنوعیت مسئله ای ست که باید در نظر گرفته شود. تلاش های ایالات متحده برای ایمن سازی زنجیره های تامین، به ویژه در حوزه نیمه هادی ها “پیشرفت قابل توجهی” می باشد.

وزیر بازرگانی ایالات متحده  مدعی ست که سفرهایش به فیلیپین و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا “در مورد چین نمی باشد” بلکه بخاطر تبدیل ایالات متحده و شرکت های آن به “شریک منتخب” برای تجارت در منطقه انجام می شود.

گوگل، مسترکارت و مایکروسافت از جمله شرکت هایی بوده اند که سرمایه گذاری آنها در فیلیپین در بیانیه رسمی ایالات متحده مطرح شده است.

یک شرکت پنل خورشیدی بنام Sol-Go مستقر در ایالات متحده هم در این فهرست قرار گرفته است. بر اساس اعلام رئیس شرکت Sol-Go ، این شرکت در حال ساخت یک کارخانه جدید در یک منطقه آزاد تجاری در فیلیپین برای فروش محصولات در سراسر جهان می باشد. این شرکت از سال ۲۰۱۴ در فیلیپین حضور داشته و ارتباطات موجود با تولیدکنندگان محلی در این کشور، باعث شده که شرکت ” Sol-Go” تصمیم بگیرد که به جای ویتنام و ترکیه، در فیلیپین سرمایه‌گذاری کند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=21710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.