• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
4

تردز (Threads) وارد بازار رقابت با توییتر شد

  • کد خبر : 3442
  • 15 تیر 1402 - 21:27
تردز (Threads) وارد بازار رقابت با توییتر شد
ایجاد کنندگان اپلیکیشن Threads بر این عقیده اند که این برنامه مکانی است که جوامع در آن برای بحث در مورد همه چیز از موضوعاتی که امروز اهمیت دارند تا آنچه که فردا به محبوبیت خواهد رسید، به هم می‌پیوندند.

به گفته زاکربرگ، این رقیب پر و پا قرص یعنی شبکه اجتماعی جدیدش بنام تردز تنها در چند ساعت اولیه فعالیتش ۱۰ میلیون کاربر جذب کرده است .

متا (Meta) یک برنامه جدید معرفی کرده که به نظر می‌رسد قصد دارد از توییتر تقلید کند، این فرایند یک چالش مستقیم برای پلتفرم رسانه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک می باشد.

توییتر

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از  theoaklandpress این اپلیکیشن به عنوان یک “اپلیکیشن مبتنی بر مکالمات متنی” معرفی شده است که با اینستاگرام مرتبط می باشد و تجربه‌ای شبیه به توییتر را در خود دارد.

اپلیکیشن Threads مکانی است که جوامع در آن برای بحث در مورد همه چیز از موضوعاتی که امروز اهمیت دارند تا آنچه که فردا به محبوبیت خواهد رسید، به هم می‌پیوندند.

 طبق تصاویری که در لیست برنامه در فروشگاه اپل نمایش داده شده است، کاربران اینستاگرام قادر خواهند بود تا نام کاربری خود را حفظ کرده و همان حساب‌ها را در این اپلیکیشن جدید دنبال کنند. متا از ارائه نظر درباره این اپلیکیشن خودداری کرده است.

ماسک در پاسخ به یک توییت از جک دورسی ‌مؤسس توییتر، که گفته: “همه Threads شما به ما تعلق دارد”، همراه با تصویری از بخش حریم خصوصی فروشگاه اپل، که نشان می‌دهد چه اطلاعات شخصی ممکن است توسط اپلیکیشن جدید متا جمع‌آوری شود، پاسخی با عبارت “بله” داد.

اپلیکیشن Threads می‌تواند دردسری جدید برای ماسک باشد. ماسک در سال گذشته توییتر را با قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرده و تغییراتی را در آن اعمال کرده است که باعث ناراحتی تبلیغ‌کنندگان و کاهش تعداد کاربران شده است، از جمله محدودیت‌های روزانه برای تعداد توییت‌هایی که افراد می‌توانند مشاهده کنند.

متا زمان مناسبی را انتخاب کرده زیرا کاربران توییتر از تغییرات ماسک ناامید شده‌اند و به دنبال جایگزینی مناسب هستند. اپلیکیشن Threads فرصتی ست برای انتقال به یک پلتفرم که می‌تواند بسیاری از امکاناتی که کاربران می‌خواهند و توییتر دیگر قادر به تامین آنها نیست، ارائه دهد.

اجازه دادن به کاربران اینستاگرام برای انتقال پروفایل خود به Threads، می‌تواند باعث بیشتر شدن جذابیت این اپلیکیشن برای کاربران شود، زیرا یک مجموعه آماده از حساب‌ها را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد که می‌توانند آن‌ها را دنبال کنند.

توییتر در روزهای اخیر تغییراتی اعمال کرده است که از نظر کاربران پسندیده نمی باشد. یکی از این تغییرات این است که کاربران برای استفاده از داشبورد آنلاین TweetDeck نیاز به تأیید حساب دارند. این سیاست که در روز دوشنبه اعلام شده است، پس از ۳۰ روز اجرا خواهد شد و به نظر می‌رسد هدف اصلی آن افزایش درآمد است، زیرا کاربران برای تأیید حساب خود به عنوان بخشی از تغییراتی که توسط ماسک اعمال شده‌اند باید هزینه‌ای را پرداخت کنند.

داشبورد TweetDeck مورد علاقه شرکت‌ها و سازمان‌های خبری می باشد و به کاربران امکان مدیریت چند حساب توییتر را می‌دهد.

این اقدام پس از اعتراض‌ها به اعلامیه ماسک در طول آخر هفته می باشد که توییتر تعداد توییت‌هایی که کاربران می‌توانند در هر روز مشاهده کنند را محدود کرده است. این محدودیت‌ها به عنوان تلاشی برای متوقف کردن جمع‌آوری غیرمجاز اطلاعات احتمالاً ارزشمند توصیف شده‌اند.

برخی از کاربران ممکن است به دلیل سابقه Meta در حفظ حریم خصوصی داده‌ها، تردید داشته باشند و احتمالاً از استفاده از این اپلیکیشن منصرف شوند.

سخت است که به طور قطعی پیش‌بینی کنیم که آیا ناراحتی و ناخشنودی کاربران به حدی قوی است که باعث خروج گروهی از سرویس شود یا اینکه فرایند به صورت آرام و تدریجی اتفاق می‌افتد و کاربران به طور مرحله‌ای و به تدریج از سرویس فعلی خارج می‌شوند.

رقابت ماسک با شرکت Meta Platforms ممکن است در نهایت بر زندگی واقعی هم تأثیر بگذارد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=3442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.