• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
4

بکارگیری فناوری در مبارزه با جرایم مالکیت معنوی

  • کد خبر : 9814
  • 09 آبان 1402 - 8:53
بکارگیری فناوری در مبارزه با جرایم مالکیت معنوی
جرایم مالی و اقتصادی که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن را تحت تاثیر قرار می دهد، بالغ بر میلیاردها یورو خسارت وارد می کند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از  europol ، کنفرانس جرایم مالکیت معنوی یوروپل میزبان ۲۵۰ کارشناس می باشد که با کالاهای تقلبی که تهدیدی برای سلامت، ایمنی و محیط زیست هستند، مبارزه می کنند.

این کنفرانس با موضوع «مقابله با کالاهای تقلبی که تهدیدی برای سلامت، ایمنی و محیط زیست هستند»، به موضوعات حیاتی پیرامون جرایم مالکیت معنوی (IP) با تمرکز ویژه بر نقش فناوری پیشرفته پرداخته است.

موضوعات کلیدی کنفرانس:

نقش زنان در مبارزه با جرایم مالکیت معنوی؛

کالاهای تقلبی که سلامت و ایمنی را تهدید می کند.

کالاهای تقلبی تهدید کننده محیط زیست؛

تاثیر فناوری پیشرفته بر جرایم مالکیت معنوی

برگزاری این کنفرانس و تجدید قرارداد اخیر بین یوروپل و دفتر اتحادیه اروپا برای امور مالکیت فکری نشان می‌دهد که آنها متعهد به مبارزه با جرایم مالکیت معنوی هستند.

جرایم مالی و اقتصادی که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن را تحت تاثیر قرار می دهد، بالغ بر میلیاردها یورو خسارت وارد می کند و مجرمان در پشت پرده جرایم مالکیت معنوی در تمام جنبه های زنجیره تامین قانونی نفوذ کرده و سلامت و ایمنی عمومی را تهدید می کنند. ابتکاراتی مانند این کنفرانس برای متحد کردن کارشناسان مجری قانون و متخصصان صنعت جهت پاسخگویی موثر به این تهدید حیاتی می باشد. این رویداد بر اهمیت همکاری بین‌المللی و نقش زنان در مبارزه با جرایم مالکیت معنوی تأکید می‌کند و تضمین می‌کند که برابری جنسیتی در هر سطح اولویت می باشد.

اطمینان از اجرای دقیق قانون مالکیت معنوی یک اولویت برای اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا می باشد. نقض کیفری مالکیت معنوی فقط حمله به نوآوری فردی نیست. این حمله بر روی پیشرفت و امنیت جمعی هم تاثیر می گذارد. در دنیایی که به طور فزاینده ای به هم پیوسته می باشد، حفظ این حقوق صرفاً یک ضرورت قانونی نیست، بلکه یک الزام اخلاقی محسوب می شود.

تضمین ایمنی اقتصادی در بازار پرتغال یکی از اهداف اصلی اقدامات سازمان ملی بازرسی و اقتصادی (ASAE) می‌باشد.

برای اطمینان از انجام ماموریت، همکاری بین مقامات مجری قانون، اعم از ملی و بین المللی، و بخش خصوصی جهت تضمین این مبارزه با فعالیت های غیرقانونی بسیار مهم می باشد. جرایم مالکیت معنوی یک تهدید جهانی برای سلامت مصرف کننده، شرکت ها، رقابت عادلانه و رقابت پذیری می باشد که برای آن همکاری بین المللی بین بخش دولتی و خصوصی بسیار مهم می باشد.

بستری برای به اشتراک گذاری تخصص در مبارزه با جرایم IP

کنفرانس جرایم مالکیت فکری یوروپل از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک پلت فرم مناسب برای مقامات مجری قانون و بخش خصوصی مطرح می باشد. این کنفرانس فرصتی را برای شرکت کنندگان فراهم می کند تا همکاری ها را تقویت کنند، تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و روندهای جدید در جرایم مالکیت معنوی را شناسایی کنند.

مبارزه با جرایم مالکیت معنوی اولویت اصلی یوروپل و تمرکز کلیدی در تلاش های اتحادیه اروپا برای مبارزه با جرایم جدی و سازمان یافته می باشد. داده‌ها و تحلیل‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی در جرایم مالکیت معنوی را نشان می‌دهد و بر نیاز به همکاری نزدیک بین مجری قانون، نهادهای اتحادیه اروپا، کشورهای ثالث و نهادهای بخش خصوصی تأکید می‌کند.

همکاری نزدیک و مستمر در سطح اتحادیه اروپا

تمدید اخیر توافقنامه سطح خدمات بین یوروپل و دفتر اتحادیه اروپا برای دوره ۲۰۲۷-۲۰۲۴ نشان دهنده همکاری نزدیک و مستمر بین دو سازمان در مبارزه با جرایم مالکیت معنوی می باشد.

در سپتامبر ۲۰۲۳، یوروپل ارزیابی خود را از تهدیدات ناشی از جرایم مالی و اقتصادی در سطح اتحادیه اروپا رونمایی کرد که بخشی از این گزارش به جرایم مالکیت معنوی اختصاص دارد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=9814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.