• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

با نوآوری های فناوری همگام شوید

  • کد خبر : 7435
  • 05 شهریور 1402 - 9:44
با نوآوری های فناوری همگام شوید
رشد هوش مصنوعی (AI) در سال‌های اخیر یک پیشرفت چشمگیر بوده است و عصر جدیدی از احتمالات و تحولات را آغاز کرده است. فناوری‌ها و برنامه‌های کاربردی راه خود را در صنایع مختلف پیدا کرده‌اند و امکان اتوماسیون، تصمیم‌گیری بهتر و کارایی کلی را فراهم می‌کنند.

با دیجیتالی شدن دنیا، خطر تهدیدات سایبری هم در حال افزایش می باشد. برای تقویت امنیت سایبری خود، فناوری هایی را بررسی کنید که می توانند از داده های شرکت شما محافظت کنند.

نوآوری های فناوری

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از  hindustantimes ، پیشرفت های تکنولوژیکی در محیطی که به طور فزاینده دیجیتالی می شود، بسیار رایج شده است و جنبه های مختلف زندگی روزمره ما را متحول کرده است. رشد هوش مصنوعی (AI) در سال‌های اخیر یک پیشرفت چشمگیر بوده است و عصر جدیدی از احتمالات و تحولات را آغاز کرده است. فناوری‌ها و برنامه‌های کاربردی راه خود را در صنایع مختلف پیدا کرده‌اند و امکان اتوماسیون، تصمیم‌گیری بهتر و کارایی کلی را فراهم می‌کنند. ولی، همانطور که جهان دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی را پذیرفته است، با جنبه منفی این انقلاب تکنولوژیک هم مواجه می شود: خطرات جدید جرایم سایبری.

به ویژه پس از همه‌گیری COVID-19، صنعت سفر شاهد گسترش و جذابیت فوق‌العاده‌ای بوده است. از آنجایی که مردم اعتماد به نفس خود را برای سفر به دست می‌آورند و بازگشت بی‌سابقه در سفرهای خارجی در سراسر جهان انجام می شود، قرار گرفتن در معرض مجرمان سایبری هم افزایش می یابد. صنعت سفر و گردشگری در سال‌های اخیر به هدف حملات سایبری تبدیل شده است و متحمل تهدیدات مختلفی مانند نقض داده‌ها، حملات باج‌افزاری و تلاش‌های فیشینگ می شود.

پیامدهای مالی ناشی از جرایم سایبری بسیار زیاد می باشد. طبق پیش‌بینی‌های صنعت، هزینه‌های حملات سایبری هر سال به میزان قابل‌توجهی ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و تا سال ۲۰۲۵ به رقم خیره‌کننده ۱۰٫۵ میلیارد دلار می‌رسد. با درک اهمیت این ضرورت، ۸۵ درصد از شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) قصد خود را برای افزایش سرمایه‌گذاری در امنیت فناوری اطلاعات تا پایان سال ۲۰۲۳ اعلام کرده‌اند. سرمایه‌گذاری در اقدامات جامع امنیت سایبری نه تنها یک امر ضروری می باشد، بلکه همچنین یک ضرورت استراتژیک برای موفقیت بلندمدت تلقی می شود.

برای پرداختن به چشم‌انداز تهدید در حال تحول، سازمان‌ها باید از قدرت فناوری‌های در حال تحول به نفع خودشان استفاده کنند. در زیر چند نمونه پیشرفت فناوری وجود دارد که می تواند به شما در مبارزه با جرایم سایبری کمک کند:

هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML)

هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) با ارائه قابلیت های پیشرفته برای شناسایی، تجزیه و تحلیل و پاسخگویی به تهدیدات سایبری بصورت لحظه ای، انقلابی در زمینه امنیت سایبری ایجاد می کنند. این فناوری‌ها سیستم‌ها را قادر می‌سازند تا به طور خودکار از حجم وسیعی از داده‌ها یاد بگیرند و الگوها، ناهنجاری‌ها و خطرات بالقوه‌ای را شناسایی کنند که تشخیص آن‌ها برای اپراتورهای انسانی ممکن است دشوار باشد. الگوریتم‌های Al و ML می‌توانند ترافیک شبکه، رفتار کاربر و گزارش‌های سیستم را برای شناسایی فعالیت‌های مخرب، مانند آلودگی‌های بدافزار، تلاش‌های دسترسی غیرمجاز، یا انتقال غیرعادی داده، تجزیه و تحلیل کنند. این رویکرد پیشگیرانه به سازمان ها اجازه می دهد تا به سرعت و به طور موثر پاسخ دهند و تأثیر حملات سایبری را به حداقل برسانند.

بلاک چین

فناوری بلاک چین که در اصل برای ارزهای کریپتو مانند بیت کوین توسعه یافته است، روشی غیرمتمرکز و مقاوم در برابر دستکاری برای ذخیره و تأیید داده ها ارائه می دهد. ویژگی‌های ذاتی آن، مانند شفافیت، تغییر ناپذیری، و اعتبارسنجی مبتنی بر توافق، آن را برای افزایش امنیت سایبری بسیار مناسب می‌سازد. در زمینه امنیت سایبری، بلاک چین می تواند جهت ایمن سازی داده های حیاتی، احراز هویت و ایجاد کانال های ارتباطی امن مورد استفاده قرار گیرد. با غیرمتمرکز کردن ذخیره سازی داده ها و اطمینان از اینکه اطلاعات را نمی توان به راحتی تغییر داد، فناوری بلاک چین یک لایه حفاظتی بیشتر در برابر دسترسی های غیرمجاز، دستکاری داده ها و تهدیدات داخلی اضافه می کند.

معماری اعتماد صفر

مدل‌های سنتی امنیت شبکه با این فرض کار می‌کنند که وقتی کاربر یا دستگاه به شبکه داخلی دسترسی پیدا کرد، می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. با این حال، با افزایش پیچیدگی تهدیدات سایبری، معماری Zero Trust برجسته شده است. Zero Trust با هدف “هرگز اعتماد نکنید، همیشه تأیید کنید” کار می کند. تحت این مدل، همه کاربران، دستگاه‌ها و ترافیک شبکه  غیرقابل اعتماد تلقی می‌شوند و قبل از دسترسی به منابع حیاتی، به‌طور مداوم تأیید و احراز هویت می‌شوند. Zero Trust از تدابیر امنیتی مختلفی مانند احراز هویت چند عاملی، کنترل های دسترسی دقیق و نظارت مستمر استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که تنها نهادهای مجاز می توانند به داده ها و سیستم های حساس دسترسی داشته باشند. با اجرای اصول Zero Trust، سازمان ها می توانند خطر حملات داخلی و خارجی را کاهش دهند، حرکت جانبی را محدود کنند و از دارایی های دیجیتال خود محافظت کنند.

جلوتر ماندن از تهدیدات سایبری مستلزم این مسئله می باشد که سازمان ها از فناوری های در حال تحول به عنوان اجزای جدایی ناپذیر استراتژی های امنیت سایبری خود استقبال کنند. این فناوری‌ها به بسیاری از سازمان‌ها در صنعت کمک کرده‌اند تا در عین حال که هزینه‌های مدیریت امنیت خود را کاهش دهند، ایمن هم بمانند. از آنجایی که کسب‌وکارها با چالش‌های فزاینده امنیت سایبری دست و پنجه نرم می‌کنند، آنهایی که در خط مقدم نوآوری‌های فناوری قرار دارند، با حفاظت از عملیات، شهرت و اعتبار و مهم‌تر از همه، داده‌های ارزشمندشان، برتری رقابتی به دست خواهند آورد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=7435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.