• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
6

با رای دیوان عدالت اداری مجوز فوتبالیستها برای وارادت خودرو لغو گردید

  • کد خبر : 16555
  • 28 آذر 1402 - 14:14
با رای دیوان عدالت اداری مجوز فوتبالیستها برای وارادت خودرو لغو گردید
با رای دیوان عدالت اداری، مصوبه هئیت وزیران برای واردات خودرو توسط اعضا وکادر فنی تیم ملی فوتبال ابطال شد.

به گزارش گروه حقوقی پایگاه خبری عدل البرز ، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در جلسه امروز سه شنبه ۲۸ آذر ماه به بررسی مصوبه هیئت وزیران در مورد واردات خودرو توسط بازیکنان تیم ملی و کادر فنی فوتبال پرداخت.

در این جلسه قضات عضو این هیئت با استناد به بند نهم از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در حوزه رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی که از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است، اختصاص مجوز واردات یک دستگاه خودروی سواری به هر کدام از بازیکنان تیم ملی فوتبال و کادر فنی را مصداق تبعیض ناروا دانستند.

 همچنین اعمال ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری که زمان اجرای آرای ه‍یات عمومی را مشخص می‌کند به رای گذاشته شد و با پذیرش آن، تاریخ ابطال مصوبه به زمان صدور آن بازگشت، از این رو بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال که پیش از این اقدام به واردات خودرو کردند نیز مشمول رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری می‌شوند.

یادآوری می گردد پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر، از سوی هیات وزیران مصوب شد که امتیاز واردات یکدستگاه خودرو به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی داده شود که این موضوع با اعتراضات گسترده ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی و بخشهایی از مردم بواسطه نارضایتی از نتایج تیم ملی ، مواجه شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=16555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.