• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3
سرهنگ طیرانی در گفت و گو با عدل البرز مطرح کرد:

ایمن سازی جاده چالوس درگرو بازطراحی و رفع انبوه نواقص فنی است

  • کد خبر : 1802
  • 23 خرداد 1402 - 11:17
ایمن سازی جاده چالوس درگرو بازطراحی و رفع انبوه نواقص فنی است
مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ضمن اشاره به خسارت سنگین سیل اخیر در جاده چالوس، ضرورت اجرای طرح بازنگری و رفع نواقص این محور حساس و پرتردد را مورد تاکید قرار داد.

سرهنگ پاسدار مهران طیران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری “عدل البرز” سیل خروشان و غیر منتظره اخیر در جاده چالوس را بی سابقه و ناشی از تغییرات آب و هوایی کشور و منطقه عنوان کرد.

وی گفت: در طراحی های جاده چالوس برای پیشگیری از ورود سیلاب های همراه با انبوه گل و لای به سطح این محور چاره اندیشی نشده بود.

وی تصریح کرد: در صورتی که کانال های انتقال مناسب برای جلوگیری از ورود آب و گل و لای به سطج جاده چالوس احداث می شد، این محور با چنین خسارت سنگین مواجه نمی شد.

سرهنگ پاسدار طیران اظهار کرد: به دلیل عدم طراحی های مناسب در جاده چالوس سیل ناشی از بارندگی شدید راهی رودخانه و افزایش آب  سد کرج نشد و  با ورود سیل به سطح جاده شد و اراضی کشاورزی منطقه خسارات سنگینی به بار آورد.

وی گفت: ان شاءالله با همت والای مسوولان ذیربط به زودی با شروع عملیات باز طراحی جاده چالوس ،  مسافران و ساکنان اطراف جاده چالوس از خسارات  ناشی از ورود سیلاب های احتمالی درامان خواهند ماند.

تشکر از حضور فعال گروه های جهادی  در یاری رسانی به سیل‌زدگان

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ضمن تشکر از گروه های جهادی به محض آگاهی از وقوع سیل در جاده چالوس ، درحرکتی خودجوش عازم مناطق سیل‌زده شدند گفت: علیرغم آنکه جاده مسدود شده بود عزیزان جهاد گر بعضا مسیر های طولانی را با پای پیاده طی کردند تا یاری گر مسافران عبوری سیل‌زده  در این محور باشند.

سرهنگ پاسدار طیران افزود: برادران جهادگر در این اقدام درخور تحسین از شمال و جنوب محور “کرج – چالوس” راهی تونل های “یک” و “پنج” این محور شدند  و با عملیات امداد و نجات تسهیلات لازم برای رفع مشکلات مسافران درمانده در سیل را مهیا کردند.

وی با اشاره به خسارت وارده به مسافران در محاصره سیل در مناطق “گلبیشه” ، “کوشک بالا” و “شاندیز” واقع در :پیچ تکاوران” و “واریان” اظهار کرد: جهادگران با اقدامات موثر مسافران گرفتار در آب و گل و لای را نجات دادند.

وی همچنین اقدام گروهی  جهاد گران ناحیه مقاومت امام محمد با قر (ع)  مستقر درجاده چالوس در رفع مشکل ترافیک و هدایت خودروها به ویژه در تونل های سه و چهار و نیز یاری رسانی به سیل زدگان وحشت زده را  اقدامی درخور تحسین عنوان کرد.

سرهنگ پاسدار طیران گفت: یکی از خطراتی که در تونل های مملو از سیلاب مسافران را تهدید می کرد خطر گاز گرفتگی ناشی از حجم بالای منوکسید کربن آلاینده های ناشی از احتراق خوردروها بود که با حضور به موقع جهادگران پیشگیری گردید.

 سرهنگ طیران اظهار داشت: گروه های جهادی تعداد ۴۵۰ نفر از افراد گرفتار در سیل در مسجد  آسارا   و ۲۵۰ نفر دیگر از آنها هم به محل تیپ هوابرد منتقل و اسکان داده شدند و از انها پذیرایی شد.

وی ادامه داد: برخی مسافران گرفتار در سیل به دلیل بیماری های خاص مانند ناراحتی قلبی توان راه رفتن نداشتند که جهادگران در آن شرایط سخت  این عزیزان را بر دوش گرفته و به محل اسکان  منتقل کردند و مسافران مستقر در این مکان های موقت با اتوبوس راهی به شهرهای محل سکونتشان شدند.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در ادامه این گفتگو با پایگاه خبری عدل البرز ضرورت برنامه ریزی جهت تقویت طرح های آبخیزداری و پاکسازی در سراسر اراضی مناطق روستایی و کشاورزی بویژه مسیل های موجود را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=1802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 1
  1. با سلام خدا قوت به شما
    تشکر از اطلاع رسانی خوب شما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.