• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

افزایش فروش هواوی و کاهش فروش آیفون در چین

  • کد خبر : 21504
  • 17 اسفند 1402 - 0:37
افزایش فروش هواوی و کاهش فروش آیفون در چین
هواوی سال‌ها به دلیل تحریم‌های ایالات متحده با مشکل مواجه بوده، اما پس از عرضه گوشی‌های هوشمند 5G سری Mate 60 در ماه آگوست، فروشش افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از   BBC، بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint، فروش آیفون اپل در چین در شش هفته اول سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل ۲۴ درصد کاهش یافته است.  این روند در حالی ست که غول فناوری ایالات متحده با رقابت شدیدی در این کشور از سوی رقبای محلی روبرو می باشد.

لازم به توضیح می باشد که در دوره مذکور، هواوی چین شاهد جهش ۶۴ درصدی فروش خود در بازار داخلی خود بوده است.

علاوه بر افزایش فروش گوشی‌های هوآوی در بخش گران‌قیمت‌تر بازار چین، آیفون اپل هم در بخش متوسطه این بازار با قیمت‌های رقابتی مواجه شده، که این قیمت‌ها توسط شرکت‌هایی مانند اوپو، ویوو، و شیائومی ارائه می‌شود.

چین که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اپل می باشد، شاهد کاهش فروش کلی گوشی‌های هوشمند در همین دوره ۷ درصدی بوده است.

هواوی سال‌ها به دلیل تحریم‌های ایالات متحده با مشکل مواجه بوده، اما پس از عرضه گوشی‌های هوشمند ۵G سری Mate 60 در ماه آگوست، فروشش افزایش یافته است.

این روند یک شگفتی بزرگ محسوب می شود زیرا شرکت چینی از تراشه های کلیدی و فناوری مورد نیاز برای اینترنت همراه ۵G محروم شده بود.

برند گوشی‌های هوشمند آنر، که از شرکت هواوی در سال ۲۰۲۰ جدا شده بود، تنها برند دیگری ست که در چین در طول این دوره، افزایش فروش داشته است.

فروش Vivo، Xiaomi و Oppo هم در شش هفته اول سال کاهش یافته است.

سهم اپل از بازار گوشی های هوشمند چین از ۱۹ درصد در سال گذشته به ۱۵٫۷ درصد کاهش یافته و آن را در جایگاه چهارم قرار داده است. در همین حال، هواوی با افزایش سهم بازار خود از ۹٫۴ درصد در سال گذشته به ۱۶٫۵ درصد به جایگاه دوم رسید.

علیرغم کاهش ۱۵ درصدی فروش Vivo در سال گذشته، اما همچنان پرفروش‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در چین می باشد.

ماه گذشته، اپل شروع به ارائه تخفیفات در سایت رسمی خود در چین کرد و پس از آن، در هفته گذشته، مدل‌های خاصی از آیفون را از طریق فروشگاه‌های نمایندگی خود در پلتفرم بازار علی بابا (Tmall)  با قیمت های تخفیفی به فروش رساند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=21504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.