• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
3

اتحادیه اروپا: ارائه بسته تامین مالی ۷٫۴ میلیارد یورویی به مصر

  • کد خبر : 21864
  • 28 اسفند 1402 - 16:05
اتحادیه اروپا: ارائه بسته تامین مالی ۷٫۴ میلیارد یورویی به مصر
دولت‌های اروپایی مدت‌هاست که نگران خطر بی‌ثباتی در مصر که در آنجا ناملایمات اقتصادی تعداد فزاینده‌ای را به سمت مهاجرت سوق داده، هستند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از  dw، بر اساس اعلام کمیسیون اتحادیه اروپا ، این اتحادیه بسته تامین مالی ۷٫۴ میلیارد یورویی (۸٫۰۶ میلیارد دلار) را از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ به مصر ارائه خواهد کرد.

این بودجه برای کمک به مصر جهت تثبیت اقتصادش و در عین حال کاهش وابستگی اش به گاز روسیه در نظر گرفته شده و شامل کمک مالی برای رسیدگی به جریان مهاجران از منطقه به اروپا می باشد.

این قرارداد شامل ۵ میلیارد یورو کمک مالی کلان، ۱٫۸ میلیارد یورو سرمایه گذاری و ۶۰۰ میلیون یورو کمک بلاعوض طی سه سال آینده برای حمایت از اقتصاد متزلزل مصر می باشد.

اهمیت استراتژیک مصر

این توافق، روابط اتحادیه اروپا با مصر را به یک “مشارکت استراتژیک” با هدف تقویت همکاری در انرژی های تجدیدپذیر، تجارت و امنیت ارتقا می دهد. هدف از این توافق دستیابی به “جهش قابل توجهی در همکاری و هماهنگی بین دو طرف و دستیابی به منافع مشترک” می باشد.

اقتصاد مصر که بر روی کلان پروژه های زیرساختی گران قیمت متمرکز شده، تحت تاثیر شوک های اقتصادی اخیر قرار گرفته است.

این کشور به دلیل درگیری های مداوم در غزه تحت فشار سیاسی و اقتصادی می باشد. در واقع، این درگیری ها منجر به از بین رفتن درآمدهای مهم مصر مانند گردشگری و کشتیرانی از طریق کانال سوئز شده است.

در اوایل ماه جاری، صندوق بین‌المللی پول (IMF) پس از اعمال نرخ ارز منعطف و افزایش نرخ بهره توسط قاهره، با بسته وام ۸ میلیارد دلاری موافقت کرد.

این اعلام به دنبال اعلامیه در ماه فوریه توسط رهبران مصر مبنی بر اینکه امارات متحده عربی ۳۲ میلیارد یورو به طور مستقیم در اقتصاد مصر سرمایه گذاری خواهد کرد، صورت گرفت. این سرمایه گذاری عمدتاً از طریق یک پروژه ساختمانی در رأس الحکمه، شبه جزیره مدیترانه در نزدیکی شهر اسکندریه، انجام خواهد شد.

دولت‌های اروپایی مدت‌هاست که نگران خطر بی‌ثباتی در مصر که در آنجا ناملایمات اقتصادی تعداد فزاینده‌ای را به سمت مهاجرت سوق داده ، هستند.

این مورد علاوه بر ۹ میلیون مهاجر و پناهنده ای می باشد که بر اساس سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل در این کشور اقامت دارند.

بر اساس اعلام مقام ارشد کمیسیون اروپا ، این توافق شامل اقداماتی در زمینه “امنیت، همکاری ضد تروریسم و حفاظت از مرزها، به ویژه مرزهای جنوبی” با سودان می شود.

این روند به دنبال دیگر قراردادهای بحث برانگیز اتحادیه اروپا در شمال آفریقا، از جمله لیبی، تونس و موریتانی، برای جلوگیری از جریان مهاجران غیرقانونی می باشد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر را ثبت کرده است که از طریق یک مسیر جدید، پناهندگان از طبرق در لیبی به جنوبی ترین جزیره یونان، گاودوس، و کرت همسایه می رسند.

اتحادیه اروپا به دولت مصر برای تقویت مرزهایش کمک خواهد کرد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=21864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.