• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3

آیا صنعت بازی آماده پذیرش هوش مصنوعی می باشد؟

  • کد خبر : 8515
  • 31 شهریور 1402 - 10:26
آیا صنعت بازی آماده پذیرش هوش مصنوعی می باشد؟
رئیس و مدیر اجرایی شرکت توسعه بازی‌ Koei Tecmo در نمایشگاه بازی توکیو اعلام کرد: توسعه‌دهندگان بازی‌هایی مانند Koei Tecmo در ژاپن از هوش مصنوعی الگوریتمی معمولی مدت زمان زیادی استفاده کرده‌اند. اما هنوز چالش‌هایی در مورد استفاده از جدیدترین نسخه هوش مصنوعی مولد در توسعه بازی وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از  CNBC ، با برگزاری نمایشگاه بازی‌های توکیو ۲۰۲۳، بازی‌های ویدیویی مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته اند. اما برخی از بزرگترین توسعه‌دهندگان بازی در ژاپن معتقدند که فناوری‌های جدیدی مانند هوش مصنوعی مولد و هدست‌های واقعیت مجازی/افزوده که برای توسعه بازی استفاده می‌شوند، ممکن است هنوز به حداکثر کارایی خود نرسیده باشند.

هیساشی کوینوما، رئیس و مدیر عامل Koei Tecmo Games گفت، توسعه‌دهندگان بازی مانند Koei Tecmo ژاپنی « مدتی طولانی ست» که از هوش مصنوعی الگوریتمی معمولی استفاده می‌کنند، اما هنوز چالش‌هایی در مورد استفاده از جدیدترین نسخه هوش مصنوعی مولد در توسعه بازی وجود دارد.

کوینوما روز چهارشنبه اعلام کرد: “ما هنوز به مرحله یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی مولد در محصولات خود نرسیده‌ایم، اما در حال آزمایش روش‌های مختلف برای یکپارچه‌سازی آن در آینده هستیم.”

ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه و تا چه اندازه این فناوری می‌تواند به بهبود تولید بازی‌ها کمک کند و چقدر به ارتقاء کیفیت بازی‌ها منجر می‌شود. همچنین، مسائل مرتبط با حقوق استفاده از این تکنولوژی را هم مورد بررسی قرار می دهیم.

مسئله نگرانی‌های مربوط به حق تکثیر تنها متعلق به Koei Tecmo نمی باشد و سایر شرکت ها هم با این مشکل مواجه هستند.

در اوایل ماه سپتامبر، مایکروسافت به کاربران Copilot، سرویس هوش مصنوعی مولدش، اعلام کرد که در صورت وجود هرگونه نقض حق چاپ، این شرکت مسئولیت قانونی ناشی از آن را بر عهده خواهد گرفت.

امکانات در فضای بازی بسیار زیاد می باشد.

در ماه اوت، شرکت Nvidia قابلیت تعامل با شخصیت‌های غیربازیکن (NPC) به شکل‌های جدید را با استفاده از تکنولوژی Nvidia Ace و Nemo SteerLM نشان داد. این اقدام با عنوان ” بازآفرینی هوش در شخصیت‌های غیربازیکن از طریق تعاملات زبان طبیعی مبتنی بر هوش مصنوعی” مطرح شد که صنعت بازی‌های ویدیویی را متحول می کند.

هرچند هوش مصنوعی مولد ممکن است یک حوزه جدید باشد اما افزایش چشمگیر در توسعه هدست‌های واقعیت مجاز (VR) و افزوده (AR) به خصوص پس از اعلام ویژن پرو اپل در سه ماه گذشته، توسعه مداوم شرکت متا در خط محصولات کوئست و عرضه اخیر ورژن دوم هدست VR توسط سونی یک حوزه مهم دیگر می باشد.

برخی از افراد فکر می‌کنند که بازی‌هایی که تاکنون برای این دستگاه‌ها منتشر شده‌اند، انتظارات آنها را برآورده نکرده‌ و از نظر آنها کیفیت و تجربه مطلوبی نداشته‌اند.

کوینوما خاطر نشان کرد: “ما یکی از اولین شرکت‌هایی بودیم که سعی کردیم تا بازی‌های واقعیت مجازی  (VR) را توسعه دهیم. ولی، زمان مناسبی نبود و مشکلات مختلفی در این زمینه وجود داشت، از جمله اینکه خود دستگاه‌ها برای به مدت طولانی مناسب نبودند.”

وی افزود: این محصولات هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ بودند که بتوانند یک ابزار فراهم کنند تا بتوانید نهایت لذت را از یک بازی ببرید.

پس از تجربه اولیه در این حوزه، متوجه شدیم تا زمانی که شرایط مناسبی برای کاربران جهت بازی با دستگاه‌های جدید به مدت طولانی فراهم نشود، موفقیت شرکت در بازار دشوار می باشد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=8515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.