به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از nationwide، هوش مصنوعی مولد (AI) توجه جهان را به خود جلب کرده، اما خطرات و نگرانی های جدیدی را هم مطرح کرده است. امروزه بیش از ۸ نفر از هر ۱۰ نفر (۸۲٪) نگران استفاده مجرمان از هوش مصنوعی برای سرقت هویت شخصی هستند، این اطلاعات بر اساس نظر گروهی از پاسخ دهندگان عمومی مصرف کننده در آخرین نظرسنجی آژانس فوروارد بدست آمده که توسط Nationwide انجام شده است.
از هر ۱۰ مصرف کننده، ۶ نفر نگران حملات سایبری احتمالی هستند….
دلایل اصلی نگرانی شامل افزایش محسوس در حملات سایبری اخیر (۵۵%)، استفاده از فناوری هوش مصنوعی (۵۴%)، و مهارت هکرهای امروزی (۵۱%) می شود.
تهدیدات سایبری هنوز برای مصرفکنندگان مهم می باشند، تنها یک سوم (۳۴%) از مصرفکنندگان احساس آمادگی میکنند تا بتوانند از حمله سایبری جلوگیری کنند و تنها ۴۱ درصد به توانایی خود برای بازیابی پس از حمله سایبری اطمینان دارند.
تقریباً نیمی از آنها (۴۵٪) در صورت قربانی شدن یک حمله، فردی را برای هدایت فرآیند بازیابی استخدام یا برون سپاری می کنند.
سال ۲۰۲۲ با حداقل ۴۲۲ میلیون نفر در ایالات متحده در یک سال، بیشترین موارد به خطر افتادن داده را به خود اختصاص داده است.
حملات سایبری رایج
آشنایی با جرایم سایبری: پاسخ دهندگان بیشترین آشنایی را با این موارد دارند: ۴۶% فیشینگ، ۴۵% بدافزار، ۴۴% قلدری سایبری. ۵۴ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده اند که اصلاً در مورد کلاهبرداری دیجیتالی بیکاری، ۵۳ درصد در مورد حملات DoS (انکار سرویس)، ۵۱ درصد در مورد دیپ فیک، و ۴۸ درصد در مورد کلاهبرداری مالیاتی دیجیتال اطلاعی ندارند.
شایع ترین حملات گزارش شده عبارتند از: ۴۰٪ حملات رمز عبور، ۳۴٪ بدافزار، ۳۰٪ نقض داده ها…
تنها ۵۳ درصد از این افراد می دانستند که چه کاری باید انجام دهند تا حمله را شناسایی کنند.
نیمی از آنها (۵۱٪) تأثیراتی بر روی امور مالی شخصی خود گزارش کرده اند.
اقدامات انجام شده شامل: ۵۸% تغییر رمز عبور، ۴۰% نرم افزار امنیت سایبری به روز شده، ۳۱% حفاظت از سرقت شناسه خریداری شده
کمبود دانش، مصرف کنندگان را از خرید بیمه سایبری باز می دارد!
۱۵ درصد از مصرفکنندگان گزارش داده اند که در حال حاضر بیمه سایبری دارند که نسبت به یافتههای سال ۲۰۲۲ یک واحد کاهش داشته است.
موانع برای نداشتن بیمه سایبری: ۴۰% عدم آگاهی، ۳۶% عدم آگاهی از در دسترس بودن، ۲۹% هزینه های شناسایی شده.
طبق گزارش مرکز شکایات جرایم اینترنتی FBI، در سال ۲۰۲۲ تعداد کل شکایات گزارش شده ۵ درصد کاهش داشته، اما ضرر مالی تا ۴۹ درصد افزایش یافته است.
نتیجه نهایی: بسیاری از مصرف کنندگان معتقدند که افزایش اتکا به فناوری (۴۷٪)، توسعه فناوری هوش مصنوعی (۴۷٪)، اخبار مربوط به حملات سایبری (۴۷٪)، افزایش استفاده از پرداخت های دیجیتال (۴۶٪) باعث شده که آنها تمایل بیشتری به خرید بیمه سایبری یا گسترش پوشش فعلی شان داشته باشند.
۳ نفر از هر ۴ مصرف کننده علاقه مند به سرمایه گذاری در منابع یا محصولات مرتبط با بازیابی هویت و نظارت بر حساب مالی هستند:
۷۵٪ علاقه مند به بازیابی هویت هستند.. یعنی هزینه های بازیابی پس از سرقت هویت و همچنین خدمات کامل بازیابی سرقت شناسه را پرداخت می کنند.
۷۴ درصد به حساب های پرداخت و نظارت بر حساب های مالی و هشدار فعالیت علاقه مند هستند.
۷۲ درصد به محافظت از حملات رایانه ای علاقه مند هستند یعنی بدافزارها را حذف می کنند و رایانه ها، مودم های Wi-Fi یا سایر نقاط دسترسی به اینترنت را برنامه ریزی مجدد می کنند.
داشتن بیمه سایبری می تواند به طور چشمگیری هزینه و زمان لازم برای بهبود یک مشکل سایبری را کاهش دهد.
پایان پیام/
بیشتر بخوانید: استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از خودکشی