• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
0

مواجه گوگل با برخی از ادعاهای ضد رقابتی تبلیغ کنندگان

  • کد خبر : 21289
  • 12 اسفند 1402 - 13:45
مواجه گوگل با برخی از ادعاهای ضد رقابتی تبلیغ کنندگان
وزارت دادگستری ایالات متحده در ژانویه 2023 از گوگل شکایت کرد و آن را به سوء استفاده از تسلط خود در تبلیغات دیجیتال متهم کرد. دولت خواستار واگذاری مجموعه مدیریت تبلیغات گوگل (Google Ad Manager)، از جمله بورس تبلیغاتی گوگل، یعنی AdX شده است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از  reuters، یک قاضی آمریکایی بنام کوین کاستل، روز جمعه حکم داد که گوگل آلفابت باید با طرح دعوی اقدام دسته جمعی تبلیغ کنندگان مبنی بر انحصار بازار مبادلات تبلیغاتی روبرو شود. و برخی دیگر از ادعاهای ضد انحصار، از جمله مواردی که بر ابزارهای خرید آگهی مورد استفاده توسط تبلیغ‌کنندگان بزرگ متمرکز بوده را رد کرد.

کاستل در حال بررسی تعدادی از پرونده‌ها علیه گوگل بود، و تصمیم گرفت بسیاری از ادعاها را رد کند، اما حداقل یک مجموعه کلیدی از ادعاها فعلا ادامه دارند.

تبلیغ دهندگان نتوانسته‌اند به طور قابل قبولی حق انحصار بازار در بازار ابزارهای خرید تبلیغاتی مورد استفاده توسط تبلیغ دهندگان بزرگ را ادعا کنند، اما به طور معقول ادعا می‌کنند که در اثر رفتارهای ضد رقابتی در بازار تبادل تبلیغات و بازار ابزارهای خرید تبلیغاتی برای تبلیغ دهندگان کوچک، به صورت قانونی مورد آسیب قرار گرفته‌اند.

کاستل اعلام کرد، گانت که بزرگترین زنجیره روزنامه‌های آمریکا و ناشر روزنامه USA Todayمی باشد، می‌تواند در یک پرونده جداگانه سعی کند که ثابت کند گوگل اثرات ضد رقابتی برخی فناوری‌ها را به‌طور فریبنده پنهان کرده است. گانت مدعی ست که برخی از فضای تبلیغاتی خود را مستقیماً به تبلیغ‌دهندگان فروخته است، اما گوگل همچنان این فضا را برای مزایای خود در حراجی تبلیغاتی خود در دسترس قرار داده تا هزینه‌های معاملاتی خود را افزایش دهد.

گوگل به دلایل ضد انحصار با ادعاهای متعددی مواجه می باشد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۳ از گوگل شکایت کرد و آن را به سوء استفاده از تسلط خود در تبلیغات دیجیتال متهم کرد. دولت خواستار واگذاری مجموعه مدیریت تبلیغات گوگل (Google Ad Manager)، از جمله بورس تبلیغاتی گوگل، یعنی AdX شده است.

Google Ad Manager مجموعه‌ای از ابزارها می باشد، از جمله ابزاری که به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد که فضای تبلیغاتی را برای فروش ارائه دهند و صرافی که به‌عنوان بازاری عمل می‌کند که به‌طور خودکار تبلیغ‌کنندگان را با آن ناشران مطابقت می‌دهد. تبلیغ دهندگان و ناشران وب‌سایت اظهار داشته‌اند که گوگل در مورد جایگاه دقیقی که دلارهای تبلیغاتی به آنجا می‌رود، به ویژه میزانی که به ناشران و گوگل تعلق می گیرد، شفاف نمی باشد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=21289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.