به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز ، افراد با هوش هیجانی بالا توانایی نادری دارند که نه تنها احساسات خود را به خوبی تشخیص دهند، بلکه احساسات دیگران را هم درک کنند. آنها از این اطلاعات برای جذب افراد اطراف خود استفاده میکنند.
برای رشد و توسعه روابط معنادار، باید ارتباط برقرار کنید و زبان بدن را به طور موثر یاد بگیرید. هشت کاری که افراد دارای هوش هیجانی بالا هرگز در صحبت با دیگران انجام نمی دهند:
آنها فقط بر روی خودشان تمرکز نمی کنند؛
افراد با هوش هیجانی بالا تمرکزشان تنها بر روی خودشان نیست و از کارهای موفق دیگران هم قدردانی میکنند. این افراد قابلیت دارند که احساسات افراد را درک کرده و توجه به موفقیتها و افتخارات آنها را نشان دهند.
اگر این کار را با صداقت انجام دهید، اطمینان حاصل میشود که به خاطر افعال مثبت تان همیشه در ذهن می مانید و شما در یک رده بالاتر از افرادی قرار میگیرید که به نظر میآید توجه کافی به مسائل مثبت نداشتهاند.
نظرات شان را به زور به دیگران تحمیل نمی کنند؛
وقتی با کسی به نزاع میپردازید یا احساس مجبوریت ایجاد می کنید، آن شخص به طور طبیعی دفاعی و مقاوم میشود و پیشزمینه برای ایجاد موانع فراهم میشود. این امر ممکن است موجب شود که تلاشهای شما برای متقاعد کردن مخاطب به دشواری برخورده و اثربخشی کمتری داشته باشند.
در عوض، با دعوت از او برای صحبت در حالی که شما فعالانه به او گوش می دهید، به طرف مقابل اجازه دهید، احساس کند که کنترل اوضاع را در دست دارد.
افراد با هوش هیجانی بالا نمی گویند که این کار بر عهده من نمی باشد؛
کارمندان نمونه از کنار مشکل یا چیزی که می توانند به آن کمک کنند، فقط به این دلیل که در شرح وظایف آنها نیست، نمی گذرند.
آنها همیشه مایلند زمان و دانش خود را به اشتراک بگذارند. آنها نقش خود را به عنوان یک بخش کلیدی از کل بزرگتر می بینند و اغلب به دنبال راه هایی برای کمک به سازمان هستند.
آنها وقت خود را با هر کسی تلف نمی کنند؛
افراد با تحمل ذهنی بالا و خودآگاه با افراد مثبت اندیش دیگری که با آنها اهداف و آرزوهای مشترک دارند، معاشرت می کنند. آنها از یکدیگر حمایت می کنند و بخاطر دستاوردهای یکدیگر خوشحال می شوند.
از طرف دیگر، افراد منفی نگر فقط انرژی شما را هدر می دهند. وقتی در اطراف آنها هستید، تمام تلاش خود را بکنید تا تعامل خود را با این افراد محدود کنید.
وقتی دیگران در حال صحبت هستند، اجازه نمی دهند چیزی حواسشان را پرت کند؛
آیا تا به حال با کسی صحبت کرده اید که حواسش پرت شده باشد، در میان جمعیت به افراد دیگر نگاه کند یا در حین صحبت کردن، ساعت خود را چک کند؟ احتمالاً احساس کردید که برای آن شخص مهم نیستید.
با روبرو شدن مستقیم با افراد، لبخند زدن و برقراری تماس چشمی، به آنها بفهمانید که متمرکز هستید و تمام حواستان پیش آنهاست.
جزئیات کوچک را فراموش نمی کنند؛
وقتی که برای اولین بار با کسی آشنا میشوید، نامشان را تکرار کنید و آن را در طول گفتگو تکرار کنید.
چیزهای مهم مانند نام شریک زندگی، فرزندان، حیوانات خانگی یا مکان های مورد علاقه در تعطیلات را به خاطر بسپارید. با انجام این کار و ذکر آنها در زمان های مناسب در دفعات بعدی که آنها را می بینید، متمایز خواهید شد.
همانطور که رابطه شما عمیق تر می شود، به تاریخ های مهم (مثلاً تولد یا سالگرد) توجه داشته باشید و سپس کارت تبریک بفرستید یا در آن تاریخ ها تماس بگیرید.
از شوخی های توهین آمیز یا بی مزه دوری می کنند؛
به بیان ساده، اگر احتمال دارد که کسی شوخی را توهین آمیز تلقی کند، بهتر است شوخی نکنید. این روش یکی از سریعترین راهها برای ایجاد ناخوشایندی در افراد می باشد، چرا که نشان از کمبود آگاهی و حساسیت زیادی دارد.
آنها تمام مدت حرف نمی زنند؛
این افراد سعی می کنند بیشتر در مورد یک موقعیت گوش دهند و تشخیص دهند. آنها سؤالاتی می پرسند که به طرف مقابل فرصتی می دهد تا خود را بهتر بیان کند. در واقع، سوالات شما ممکن است مسیر را برای گفتگو و حل و فصل معنادارتر هموارتر کند.
پایان پیام/