• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
0

اپراتور بنادر استرالیا در چنگال حادثه سایبری

  • کد خبر : 11666
  • 22 آبان 1402 - 9:57
اپراتور بنادر استرالیا در چنگال حادثه سایبری
کارشناسان امنیت سایبری معتقدند که نبود تدابیر امنیتی کافی و ذخیره‌سازی اطلاعات حساس مشتریان، استرالیا را به یک هدف سودآور برای هکرها تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از rfi.fr ، دولت استرالیا در حال پاسخگویی به یک “حادثه مهم امنیت سایبری” می باشد که بر روی چندین بندری که توسط شرکت DP World Australia اداره می‌شوند، تاثیر گذاشته است. این حادثه ممکن است مدتی به طول بیانجامد و احتمالاً چند روز هم ادامه داشته باشد.

وزیر امور داخلی استرالیا، در پلتفرم اجتماعی “X” اعلام کرده که دولت در حال هماهنگی برای پاسخ به این حادثه سایبری می باشد. مقامات هم در حال همکاری با شرکت DP World Australia هستند تا “تأثیرات” این حادثه را بهتر درک کنند.

چارچوب مدیریت بحران ملی که در طول ویروس کووید-۱۹ استفاده شده، در پاسخ به این حادثه هم استفاده می‌شود.

اپراتور بنادر اعلام کرده که به دلیل ادامه تحقیقات، دسترسی زمینی به عملیات بنادر استرالیایی محدود شده است. این اقدام به منظور حفاظت از کارکنان، مشتریان و شبکه‌ها در برابر تهدیدهای امنیتی یا حوادث سایبری انجام شده است.

هماهنگ‌کننده ملی امنیت سایبری، در پلتفرم اجتماعی ایکس اعلام کرد که “قطع ارتباط احتمالاً برای چند روز ادامه خواهد داشت و بر روی انتقال کالاها به و از کشور تأثیر خواهد گذاشت”.

DP World Australia اعلام کرده که به علت بررسی حادثه، دسترسی به عملیات بندری در سیدنی، ملبورن، بریسبین و فریمنتل محدود شده است. این اقدام احتمالاً به منظور حفاظت از امنیت و انجام بررسی‌های لازم می باشد.

مرکز امنیت سایبری استرالیا، که مسئول رهبری پاسخ‌های امنیت دیجیتال دولت استرالیا می باشد، در حال مشاوره با اپراتور بنادر می باشد و “مشاوره فنی و کمک فنی” ارائه کرده است. در واقع، اقدامات امنیت سایبری در حال اجرا هستند تا به بررسی و پاسخگویی به حادثه کمک کنند.

کارشناسان امنیت سایبری معتقدند که عدم وجود تدابیر امنیتی کافی و ذخیره‌سازی اطلاعات حساس مشتریان، استرالیا را به یک هدف سودآور برای هکرها تبدیل کرده است.

در نوامبر ۲۰۲۲، بزرگترین بیمه خصوصی سلامت در استرالیا، اعلام کرد که هکرها به داده‌های ۹.۷ میلیون مشتری فعلی و سابق، شامل سوابق پزشکی مرتبط با مصرف مواد و جزئیات بارداری، دسترسی پیدا کرده‌اند.

در دو ماه قبل از این حادثه، شرکت مخابرات Optus (اپتوس) هم مورد هدف یک نقض امنیت داده قرار گرفت که در آن هکرها به اطلاعات شخصی تا ۹.۸ میلیون نفر دسترسی پیدا کردند. این اتفاق نشان‌دهنده آسیب‌پذیری‌های امنیتی در سازمان‌ها و حاکی از اهمیت افزایش توجه به امنیت داده و شبکه‌های کامپیوتری می باشد..

این دو حادثه در دسته بندی بزرگترین نقض‌های اطلاعاتی در تاریخ استرالیا قرار دارند.

اپتوس که دومین و بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه در استرالیا می باشد، در این هفته از بیش از ۱۰ میلیون مشتری خود به دلیل “قطعی شبکه فنی” که باعث اختلال در پرداخت‌های الکترونیکی، قطع خطوط تلفنی مورد استفاده توسط خدمات اورژانس و مانع از دسترسی افراد به خدمات دولتی شده بود، عذرخواهی کرد.

در سال گذشته، ۷۶۰۰۰ جرایم سایبری به مرکز امنیت سایبری استرالیا گزارش شده است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=11666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.