• امروز : جمعه - ۲۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 11 October - 2024
0

ارائه دادخواست گروه‌های رسانه‌ای اروپایی علیه گوگل

  • کد خبر : 21199
  • 10 اسفند 1402 - 14:08
ارائه دادخواست گروه‌های رسانه‌ای اروپایی علیه گوگل
شرکت‌های رسانه‌ای مختلف، به دلیل وجود یک بازار کمتر رقابتی که ناشی از رفتار نادرست گوگل می باشد، خسارت دیده‌اند. این خسارات به طور مستقیم به دلیل رفتار نادرست و نقض قوانین انحصار گوگل رخ داده است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از  theguardian، گوگل آلفابت با شکایت ۲٫۱ میلیارد یورویی (۲٫۳ میلیارد دلاری) از سوی ۳۲ گروه رسانه ای از جمله Axel Springer و Schibsted به اتهام ضرر و زیان ناشی از اقدامات این شرکت در تبلیغات دیجیتال مورد هدف قرار گرفت.

اقدام این گروه‌ها که شامل ناشران در اتریش، بلژیک، بلغارستان، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، مجارستان، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، لهستان، اسپانیا و سوئد می‌شود، همراه با اقدامات سخت‌گیرانه نظارتی در مورد کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل اتفاق می‌افتد.

شرکت‌های رسانه‌ای مختلف، به دلیل وجود یک بازار کمتر رقابتی که ناشی از رفتار نادرست گوگل می باشد، خسارت دیده‌اند. این خسارات به طور مستقیم به دلیل رفتار نادرست و نقض قوانین انحصار گوگل رخ داده است.

وکلای این گروه ها معتقدند بدون سوء استفاده گوگل از موقعیت انحصاری اش، شرکت های رسانه ای درآمدهای قابل توجهی از تبلیغات دریافت می کردند و هزینه های کمتری برای خدمات فناوری تبلیغات پرداخت می کردند. در کل، این بودجه می‌توانست برای تقویت چشم‌انداز رسانه‌ای اروپا مجدد سرمایه‌گذاری شود.

آن‌ها به جریمه ۲۲۰ میلیون یورویی که مقام رقابت فرانسه در سال ۲۰۲۱ به گوگل در مورد کسب‌وکار فناوری تبلیغاتی آن اعمال کرد، و همچنین اتهامات کمیسیون اروپا در سال گذشته اشاره کردند تا ادعای گروهی خود را تقویت کنند.

اگر بررسی نظارتی به پیگیری برسد، گوگل ممکن است مجبور شود تغییراتی در رویه‌های خود ایجاد کند و قیمت‌گذاری بیشتری را که پایدارتر و قابل پیش‌بینی می باشد، به مشتریان تبلیغاتی خود ارائه کند.

سخنگوی گوگل در بیانیه ای اعلام کرده که شرکت مخالف دعوای قضایی می باشد و این دعوا پیش‌بینی‌پذیر و به دنبال بهره‌برداری از فرصت می باشد.  گوگل به همکاری مثبت با ناشران در سراسر اروپا می‌پردازد. ابزارهای تبلیغاتی گوگل هم در همکاری با همان ناشران تطبیق می‌یابند و تکامل می‌یابند.

گوگل سال گذشته اعلام کرد که با اتهامات ضد انحصار اتحادیه اروپا علیه تجارت فناوری تبلیغاتی خود که در بخش خرید و فروش زنجیره تامین مشارکت دارد، مخالف می باشد.

در سال‌های اخیر، ناشران در سراسر جهان از افزایش نفوذ فناوری‌های بزرگ در حوزه تبلیغات ناراضی بوده‌اند زیرا درآمدهایشان کاهش یافته است. بر اساس تحلیلگران، گوگل به عنوان قوی‌ترین پلتفرم تبلیغات دیجیتال در جهان شناخته می‌شود.

این گروه اعلام کرد که دعوای قضایی را در یک دادگاه هلندی به دلیل شهرت این کشور به عنوان یک حقوقی اصلی برای ادعاهای خسارتی در زمینه رقابت‌های غیرقانونی در اروپا و به منظور جلوگیری از ادعاهای چندگانه در کشورهای مختلف اروپایی مطرح کرده اند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=21199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.