• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
0

اتحادیه اروپا: جریمه اپل به دلیل رقابت در زمینه استریم موسیقی

  • کد خبر : 21469
  • 15 اسفند 1402 - 18:15
اتحادیه اروپا: جریمه اپل به دلیل رقابت در زمینه استریم موسیقی
اپل یکی از شش شرکت بزرگی ست که باید تا 6 مارس قوانین رقابت جدید اتحادیه اروپا را بر اساس قانون بازارهای دیجیتال (DMA) رعایت کند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از   dw، اتحادیه اروپا، غول فناوری اپل را با جریمه ۱٫۸ میلیارد یورویی (۱٫۹ میلیارد دلاری) محکوم کرد. بر اساس این بیانیه ، این شرکت به طور ناعادلانه سرویس استریم موسیقی خود را نسبت به سرویس رقبای خود ترجیح داده است.

کمیسیون اروپا متوجه شده که اپل محدودیت‌هایی را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اعمال کرده و از اطلاع‌رسانی به کاربران iOS در مورد خدمات اشتراک موسیقی جایگزین و ارزان‌تر در خارج از برنامه جلوگیری می‌کند.

این کار بر اساس قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا غیرقانونی می باشد.

اپل برای فروش هایی که از طریق اپلیکیشن ها در سیستم عامل iOS انجام می شود، ۳۰ درصد کارمزد دریافت می کند. این سیاست همچنین اجازه نمی‌دهد که برنامه‌ها در داخل سیستم عامل پیوندهایی به صفحات ثبت‌نام خارجی ارائه دهند تا از پرداخت هزینه‌های اضافی اجتناب کنند.

اپل یکی از شش شرکت بزرگی ست که باید تا ۶ مارس قوانین رقابت جدید اتحادیه اروپا را بر اساس قانون بازارهای دیجیتال (DMA) رعایت کند.

علاوه بر اپل، اتحادیه اروپا چندین پرونده ضد انحصار را علیه شرکت های بزرگ فناوری، از جمله تحقیقات در مورد مایکروسافت به دلیل ارائه پیام رسان Teams را راه اندازی کرده است.

اتحادیه اروپا همچنین به گوگل جریمه‌هایی به مجموع بیش از ۸ میلیارد یورو در چند سال گذشته به دلیل اینکه گوگل گوشی‌های اندروید را به موتور جستجوی خود یعنی گوگل ترجیح داده تحمیل کرده است.

کمیسیون اروپا به شرکت اپل دستور داده تا مفادی که منجر به محدود کردن رقابت یا مانع شدن از انتخاب مشتریان می‌شود را حذف کند، و از انجام اقدامات مشابه در آینده خودداری کند. از این پس، اپل باید به توسعه دهندگان استریم موسیقی اجازه دهد تا آزادانه با کاربران خود ارتباط برقرار کنند.

مجموع جریمه ۱٫۸۴ میلیارد یورویی معادل ۰٫۵ درصد از گردش مالی اپل در سراسر جهان می باشد.

اپل اظهار کرده که بزرگ‌ترین متحمل اثر این تصمیم سرویس استریم موسیقی سوئدی Spotify  می باشد. Spotify اشتراک‌های خود را از طریق وب‌سایت خودش به فروش می‌رساند و از فروشگاه برنامه‌های اپل استفاده نمی‌کند. به عبارت دیگر، اپل معتقد است که این تصمیم بیشترین تأثیر را بر سرویس Spotify داشته است.

این شرکت با تصمیم اتخاذ شده توسط کمیسیون مخالفت کرده و معتقد است که این تصمیم مبتنی بر شواهد قابل اعتماد نمی باشد.

اپل اعلام کرد که Spotify ، میزان ۵۶ درصد از سهم بازار استریم اروپا را در اختیار دارد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=21469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.