به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز به نقل از forbes ، رسانههای اجتماعی به ما این امکان را میدهند که با دوستان و همکاران قدیمی ارتباط برقرار کنیم که احتمالاً زمان زیادی از آنها خبری نداشته ایم.
متأسفانه، همانطور که در مطالعات متعدد در سالهای اخیر اشاره شده، رسانههای اجتماعی بسیاری از ما را عصبانیتر، ناراضیتر و گاهی اوقات بهطور فزایندهای دچار احساس انزوا کرده است. شبکه های اجتماعی هم برای انتشار اطلاعات نادرست استفاده می شود و هم می تواند ما را بیشتر از هم جدا کند.
چگونه هیچ کس، متوجه جنبه منفی رسانه های اجتماعی نمی شود؟ آیا درس عبرتهای گذشته عصر دیجیتال که شامل آزار دهنده های فضای مجازی، اسپم ها، رباتها و اکانتهای جعلی اعلام می شوند، به سادگی نادیده گرفته شده اند؟
چندین سال است که ما در «عصر دیجیتال» زندگی می کنیم جایی که ابزارهای بیشماری پس از اختراع اینترنت پدیدار شدهاند. این ابزارها به ما اجازه میدهند که به پیامرسانی، دسترسی به اطلاعات و حفظ ارتباط جهانی به سرعت دست پیدا کنیم.
رسانههای اجتماعی ویژگیهایی را اضافه کردهاند که به فضاهایی برای بیان شخصی، تبلیغ برند، تعاملات شخصی و انتشار اخبار تبدیل شدهاند.
رسانه های اجتماعی یک راه جدید و هیجان انگیز برای برقراری ارتباط، ایجاد، مشاهده یا اشتراک گذاری افکار و ویدئوها می باشند. از حدود سال ۲۰۰۲ تا حدود سال ۲۰۲۱ ما شاهد “عصر طلایی” رسانه های جدید بودیم.. در نتیجه هیچ مرز فیزیکی یا محتوایی وجود نداشت.
رسانههای اجتماعی در مورد ایجاد و گسترش ارتباطات، حتی از راه دور مفید بودند، و با گذشت زمان به اعتبار اجتماعی و به بخشی از هویت شخصی و/یا تجاری فرد و همچنین یک کانال تبلیغاتی تبدیل شدند.
در طول مسیر، رسانههای اجتماعی به سمت موبایل حرکت کردند که منجر به بهروزرسانیهای لحظهای و تجربیات بصری بیشتری شد.
در طول دهه گذشته، رسانههای اجتماعی به ابزاری برای دموکراتیک کردن ارتباطات تکامل یافته و به ابزاری تبدیل شدند که برندها در آن محصولات را به بازار عرضه میکردند.
با ظهور بیماری همهگیر، انزوای اجتماعی و عدم تعامل اجتماعی زنده، فرصت هایی برای تسریع افزایش دوگانگی سیاسی، تئوریهای توطئه، سخنان نفرتانگیز، ترسآفرینی، قلدری و .. ایجاد شد.
بعد از گذشت زمان، پلتفرمهای اجتماعی به منبع اصلی اخبار و اطلاعات برای بسیاری از کاربران تبدیل شدند. از آنجایی که پلتفرم های رسانه های اجتماعی به دنبال جذب کاربران هستند، پس هرچه زمان بیشتری را صرف بحث با غریبه ها، بررسی سرنوشت یا دنبال کردن آخرین تئوری توطئه کنیم، به نفع شرکت ها می باشد.
بهطور فزایندهای، حفاظ های ایمنی رسانههای اجتماعی برداشته شده یا از بین رفتهاند. برخی سایتها به جای ایجاد بستری امن برای گفتگو، گفتمان مدنی و جایی که مردم بتوانند مخالفت یا موافقت کنند، در پشت پرده « آزادی بیان» پنهان شده اند و به دنبال کلیک ها و جذب کاربران هستند.
درست مثل اینترنت، رسانه های اجتماعی هم در همه جای زندگی روزمره ما فراگیر شده اند، پس نمی توانیم براحتی از این سیستم خارج شویم. علاوه بر این، رسانه های اجتماعی هنوز هم نکات مثبت زیادی را ارائه می دهند. ما فقط باید بیشتر بر روی جنبه های مثبت بجای بحث و جدل با غریبه ها تمرکز کنیم.
رسانههای اجتماعی نحوه درک ما از بازار، انجام کسبوکار، رسیدگی به نیازها و شخصیسازی خدمات را تغییر داده و به نیرویی قدرتمند در جامعه امروزی تبدیل شدهاند. رسانههای اجتماعی به تکامل و تأثیرگذاری خود ادامه خواهند داد و از مطالعه، تحقیق، برنامهریزی و اجرای استراتژیهای نوآورانه برای کمک به دستیابی به اهداف تجاری دعوت میکنند.
پایان پیام/
بیشتر بخوانید: ارائه خدمات کارآمد به مشتریان رسانه های اجتماعی