• امروز : پنج شنبه - ۱۰ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 30 May - 2024
2

آسیب های ناشی از نشستن طولانی مدت

  • کد خبر : 11814
  • 22 آبان 1402 - 14:26
آسیب های ناشی از نشستن طولانی مدت
جایگزین کردن فعالیت‌های نشسته با هر فعالیت دیگری می‌تواند در شاخص توده بدنی (BMI)، دور کمر، کلسترول و تری‌گلیسریدها بهبود ایجاد کند. به طور کلی، تعویض فعالیت‌های نشسته با فعالیت‌های فیزیکی می‌تواند سلامتی و پارامترهای مختلف مرتبط با آن را بهبود بخشد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری عدل البرز،بر اساس مجموعه ای از شواهد، بیشترین فواید برای کاهش وزن ناشی از فعالیت بدنی متوسط تا شدید مانند دویدن، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا یا حتی بالا رفتن از پله می باشد.

بنا به اعلام سی ان ان ؛ بر اساس تحقیقات، نشستن زیاد احتمالاً به دلیل بیماری‌های مزمن مانند چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی عروقی و بیماری‌های مشابه ممکن است باعث مرگ زودهنگام شما شود. این مسئله یادآوری می‌کند که فعالیت بدنی و جلوگیری از نشستن طولانی مدت می‌تواند برای حفظ سلامتی مفید باشد.

خواب با کیفیت کمک کننده و مفید می باشد.

بر اساس مطالعه، تنها جابجایی ۳۰ دقیقه نشستن با ۳۰ دقیقه خوابیدن هر روز، وزن کل بدن را تقریباً ۱ پوند (۰٫۴۳ کیلوگرم بر مترمربع) کاهش می دهد و حدود دو سوم اینچ (۱٫۷۵ سانتیمتر) از اندازه دور کمر را کاهش می دهد. این نتایج بیانگر اهمیت فعالیت‌هایی با فشار کمتر مانند خواب در حفظ وزن سالم و کاهش اندازه دور کمر می باشد.

درست غذا خوردن، ورزش کردن، رهایی از استرس، خواب کافی و ارتباط با دیگران، همه اینها راه‌های قدرتمندی برای کاهش خطرات قلبی عروقی هستند.

فعالیت ایستاده و سبک

بر اساس این مطالعه، فواید مشابهی در کاهش وزن و کاهش دور کمر برای افرادی که ۳۰ دقیقه نشستن را با میزان مساوی ایستادن یا فعالیت سبک مانند راه رفتن جایگزین می کنند، وجود دارد.

جایگزین کردن فعالیت‌های نشسته با هر فعالیت دیگری می‌تواند در شاخص توده بدنی (BMI)، دور کمر، کلسترول و تری‌گلیسریدها بهبود ایجاد کند. به طور کلی، تعویض فعالیت‌های نشسته با فعالیت‌های فیزیکی می‌تواند سلامتی و پارامترهای مختلف مرتبط با آن را بهبود بخشد.

بر اساس این مطالعه، شدت فعالیت دارای مزایایی می باشد. هنگامی که افراد به جای نشستن، نیم ساعت ورزش متوسط تا شدید انجام دهند، فواید آن افزایش می یابد و باعث کاهش وزن بیش از ۱ پوند (۰٫۶۳ کیلوگرم در متر مربع) و حذف حدود ۱ اینچ (۲٫۴ سانتی متر) چربی از اطراف کمر می شود.

بسیاری از ما بر این باور هستیم که فعالیت بیشتر برای سلامت قلبی مفید می باشد. اما بر اساس این مطالعه، نه تنها فعالیت‌های ورزشی، بلکه تمام رفتارها و فعالیت‌های مختلف در طول روز می‌توانند برروی سلامت قلب تأثیر بگذارند.

استفاده از دستگاه‌های قابل حمل (wearable devices) که قابلیت تفکیک بهتری بین انواع فعالیت‌های فیزیکی و حالت‌های مختلف بدنی را فراهم می‌کنند، به ما این اجازه را می‌دهند که تأثیرات سلامت حتی تغییرات ناچیزتر را با دقت بیشتر تخمین بزنیم. به این ترتیب، مطالعات دقیقتر در مورد تأثیرات سلامتی فعالیت‌های روزانه و حالت‌های بدنی ممکن می‌شوند.

با اینکه جایگزین کردن نشستن با خواب به بهبود شاخص‌های سلامتی کمک می کند، اما این مزایا برابر نیستند و بر نقاط مختلف تأثیر گذاشته‌اند. به طور خاص، خواب بهبود در BMI و دور کمر را ارتقاء داده است، اما “تأثیرات اندک بر نشانگرهای خونی” نظیر کلسترول، تری‌گلیسریدها و سطوح گلوکز خون داشته است. به عبارت دیگر، خواب تأثیر بزرگی بر شاخص‌های فیزیولوژیکی مانند BMI دارد، اما تأثیرات کمتری بر روی شاخص‌های خونی دارد.

تغییرات کوچک در فعالیت روزانه می‌تواند تأثیرات مهمی بر برخی از شاخص‌های سلامت داشته باشد.

هر فعالیتی که باعث افزایش ضربان قلب شود، می‌تواند به شما کمک کند. فعالیت هایی مانند پیاده‌روی در حین تماس‌های تلفنی یا تنظیم یک هشدار برای بلند شدن و انجام چند حرکت پرشی در هر ساعت، یک راه عالی برای شروع به فراگیر کردن فعالیت ها در طول روز می باشد و شما را در عادت‌های زندگی فعال و سالم قرار می‌دهد.

حتی اگر شما هر ساعت بلند شوید و به مدت پنج دقیقه حرکت کنید، این کار می‌تواند مفید باشد. حتی یک دقیقه پیاده‌روی در هر ساعت می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. بنابراین،  حتی کوچکترین تغییرات در سطح فعالیت روزانه می‌تواند به بهبود سلامتی قلبی-عروقی کمک کند.

شما می توانید به سادگی با بلند شدن و نشستن به آرامی و سپس بالا رفتن دوباره و تکرار این حرکت به سلامتی خود کمک کنید.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://adlealborz.ir/?p=11814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.